7 åring

All song

Forumet er livet
Julibarna2014
Aprillykke 2016
Gutten på snart 8 år er på det verste akurat nå:eek:
Har sier imot og gjør stikk motsatt det vi sier.
Han hyler og skriker slenger seg på golvet og tror det skall hjelp:eek:.
Alt er en ork han gidder ikke noe. Alt fra spise til klæ på seg. Hvem bryr seg sier han. Han tror att alt vi sier og gjør er mot han.
Er det typisk 7-8 år trassen? Eller er det vi som håller på og blir gal:(

Vurdert å ta kontakt med lavterskeltilbud? Eg går på pmto via det, eg har gitt på 8 år som er omtrent umulig å legge, eg bruker 4-5 timer kvar kveld og gjort det i snart ett år.

Må bare si at dette var som å lese om vår gutt, vi jobber med akkurat det samme og jeg har tenkt av vi som foreldre har mislykket helt i oppdragelsen av vårt barn. Vi har vært inne på å kontakte hjelp, men vi har landet på etter å vært med andre barn på hans alder at vi er nok ikke alene det er kanskje litt tøft å være 8 år nå? Vært et tøft år for oss alle men kanskje tøffere for de som er små og kjenner på at ting ikke er helt normalt?
Det er ikke første gang vi har en 8 åring, men denne oppførselen er ny for oss. I følge lærer så legger henne det på alt som skjer rundt, sett flere barn som sliter litt med det du beskriver her. Jeg stoler på ho og jeg skal prøve å smøre meg med tålmodighet og gi bare masse omsorg. Vanskelig da jeg også blir sint i blant.

Vurdert å ta kontakt med lavterskeltilbud? Eg går på pmto via det, eg har gitt på 8 år som er omtrent umulig å legge, eg bruker 4-5 timer kvar kveld og gjort det i snart ett år.
Har aldrig hørt tales om lavterskeltilbud. Hva er det?? Han har ikke vart sånn her før. Der er bare i de 2-3 sisste ukene

Må bare si at dette var som å lese om vår gutt, vi jobber med akkurat det samme og jeg har tenkt av vi som foreldre har mislykket helt i oppdragelsen av vårt barn. Vi har vært inne på å kontakte hjelp, men vi har landet på etter å vært med andre barn på hans alder at vi er nok ikke alene det er kanskje litt tøft å være 8 år nå? Vært et tøft år for oss alle men kanskje tøffere for de som er små og kjenner på at ting ikke er helt normalt?
Det er ikke første gang vi har en 8 åring, men denne oppførselen er ny for oss. I følge lærer så legger henne det på alt som skjer rundt, sett flere barn som sliter litt med det du beskriver her. Jeg stoler på ho og jeg skal prøve å smøre meg med tålmodighet og gi bare masse omsorg. Vanskelig da jeg også blir sint i blant.
Ohh takk det var godt att høre att me ikke er alene om det. Han har ju en venn der jeg har fått beskjed fra moren att gutten hennes oxå tåler lite motstand nå får tiden. De er like gamle og er mye i sammen .

Høres helt normalt ut. Jeg har ei datter på 7 år og det siste året har vært sånn, det begynner å bli bedre nå og jeg har fått igjen min kosete søte snille jente. Hender noen dager at det faller tilbake igjen men det går bra. Ifølge cos kurset så skulle vi møte barnet da de kan ha noe annet de klikker for selv om det ikke virker sånn for oss.

Min jente fylte nettopp 8, og det siste året har vært noe lignende. Motgang er det verste i verden, tårer og skriking for den minste ting som ikke går hennes vei.
Det begynner å hjelpe på da, og vi foreldre lærer jo underveis at dette ikke er tullete oppførsel, men faktiske følelser som hun ikke helt vet å håndtere - da blir det litt lettere for oss å møte henne også, og snakke sammen om det etter utbruddet. Tilby en klem istedenfor å bli sur eller oppgitt. Selv om det ikke er like lett bestandig for oss heller :bag:

Back
Topp