6ukers kontroll hos legen (for mor)

FiskeN :)

Forelsket i forumet
Jeg har fortsatt ikke bestilt meg time, han blir 6uker til søndag.
Men hva ble gjort/snakket om?
"MÅ" man på det?

Man må vel ikkje, men er kanskje greitt...

Veit dei snakker om prevansjon iallefall. Og ska dei ikkje skjekke stingene også? Er fremdeles et oar veker til eg skal :)

Blir vel å snakke om prevensjon og evt ta en underlivskjekk.. jeg har droppa underlivskjekk forige gang jeg føda, og har ikke tenkt å ta det nå heller.. men må til legen uansett, for skal sterilisere meg, og da må man prate med lege først ;)

(Og det treger ikke å ha gått akkurat 6 uker, er bare sånn ca):)

☆★hilsen meg★☆

Var i går:) tok blodtrykk, blodprosent, snakka om hvordan det går, renselsen, prevansjon osv. Revnet ingenting, så jeg hadde ikke vaginal undersøkelse:) men skal sette inn hormonspiral om en stund, så da må han oppi der uansett:P

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg var i går.
Snakket bare om hvordan det går med meg/oss generelt, og snakket om prevensjon.
Jeg fikk også kontrollert etter en hissig UVI for 2-3uker siden, og jeg fikk tatt en celleprøve.
Det føles kanskje ikke nødvendig for alle, men jeg synes det er en grei avsluttning av svangerskapet og all oppfølging til da. Nå har vi startet et nytt kapittel :)

Jeg venter på time hos gynekolog. Var 6 uker siden på fredag, men har valgt å utsette det litt ettersom jeg gjerne vil ha inn kobberspiralen samtidig. De foretrekker at man er litt mer enn 6 uker etter fødsel da.

Det er ikke noe du må, men det anbefales. Kan være greit å få sjekket blodprosenten og evt. ståa nedentil (i alle fall om du har sydd). Mange tar også celleprøve. Og så snakkes det om prevansjon - hva man kan og ikke kan bruke dersom man ammer osv.

Skal ikke før 10 uker etter denne gangen for jeg skal sette inn hormonspiral.

Har bestilt og skal på fredag ..

Tidligere har det blitt tatt bt,snakke om prevensjon,og no blir det vel og kontrollere blodprosenten og siden den ikkje var for høy på slutten av sv,skapet.
Sist hadde jeg ikke g.u,men regner med det blir nå.

Selv har jeg fått time 10.des.:) Ikke 100% bestemt meg for hva prevensjon jeg ønsker,så det må snakkes om iallefall.

Hadde dere med babyen på kontrollen? Jeg skal ta celleprøve å glukosebelastning så ser for meg litt stress med baby...

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg hadde med baby på kontroll. Er jo ingen andre til å passe her. Synes kontroll var veldig nyttig, med tanke på informasjon om prevensjon og kontroll av blodprosent, pluss g.u (selvom jeg ikke revnet)

Endelig bestilt time hos legen for henvisning til gyn. Ble klippet og merker at alt ikke er som det skal. Veldig ømt enda :( håper jeg ikke må gjøre noe inngrep der nede, men sånn som det er nå kan det hvertfall ikke fortsette. Sukk!

Lulilu

Hadde dere med babyen på kontrollen? Jeg skal ta celleprøve å glukosebelastning så ser for meg litt stress med baby...

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Hadde baby med ja...idag tok vi bare blodtrykk,blodprosenten og snakket om prevensjon. Blir spiral,men den satte de helst ikke inn før det var gått 3 mnd siden fødsel.

Back
Topp