62,5% nattvakt

Ananasmamma00

Andre møte med forumet
Hei!
Jeg skal på intervju angående en fast stilling på 62,5% som nattvakt i helsesektoren. Noen som kan si meg hva jeg kan regne med i lønn i den stillingen? anbefales det, eller ikke?..

Hva er stillingen din som , sykepleier , assistent , helsefagarbeider, miljøterapeut etc?

Hvis du er helt nyutdannet så har du kanskje årslønn på ca 437 000, på 62,5% stilling så er det 270940 i året, delt på 12 mnd= 22578

Tillegg lørdag ca 3 dager i mnd i snitt ish: 21*50=1 050
Nattillegg : 50*7,25*8,7 (antall netter i måneden i snitt på 6,25%) =3153

Så ca 26781 kr før skatt.
Alt kommer an på grunnlønn, lønn for tillegg( kveld og helg), når på kvelden vakten starter :)

Til forskjell vil en 100 dagtid med samme lønn være 36416 kr, så det er litt forskjell, men du jobber da mindre stilling på natt

jeg har jobbet som det i studietiden , og jeg likte veldig det at man slapp en del av rutinene , fokuset var det pasienten hadde behov for akkurat da og at man hadde tid til å sitte og holde en hånd om det var behov. Jeg slet dog med å snu døgnet , jeg følte meg helt rusa på dagtid selv om jeg sov 8 timer , så jeg passet ikke til nattarbeid. Men mange liker det , fordi man jobber lenger men har færre vakter i måneden

Back
Topp