?...

MammaLM

Elsker forumet
Spurte netopp om noen her kunne se hvor langt jeg er på vei..
Men om jeg kanskje spør på en annen måte da..?[;)]

Ut ifra symptomer, hvor langt TIPPER du jeg er på vei?

- Er ferdig med kvalme ol (Var veldig dårlig i minimum 3 mnd)
- Kjenner MYE liv, hele dagen.
- Magen begynner å bli hard, og har fått komentarer på at det er tydelig at jeg er gravid..
  (har mage fra før av, så det viser ikke så fort som det kan gjøre på slanke personer)
- passer ikke vanlige klær lengre
- Masse vann i kroppen
- trett og sliten
- Vondt i bekken og korsrygg
- ømme bryster/har vokst en hel bh str.

osvosvosv[;)] 

Tipp tipp[:-]

ORIGINAL: Gulljenta07

Kan du ikke heller prøve å regne ut etter siste mens da?

Skulle gjerne gjort det, men har hatt mens som vanlig i store deler av svangerskapet allerede.. Og tok 6 tester før den endelig slo ut positiv, men legene er så uenige om hvor langt jeg er på vei.. 2 sier rundt 19 uker nå, og den andre mener rundt 14..

Slitsomt å ikke vite noe!

Da hadde jeg bestilt privat ul [:)]

ORIGINAL: MammaLM

Skulle gjerne gjort det, men har hatt mens som vanlig i store deler av svangerskapet allerede.. Og tok 6 tester før den endelig slo ut positiv, men legene er så uenige om hvor langt jeg er på vei.. 2 sier rundt 19 uker nå, og den andre mener rundt 14..

Jo skulle ønske det var så lett!
Men di går ut ifra hun siste som "tippa" da, som mente 14 uker, å da må jeg vente 1 mnd til UL sa hun..
Jeg selv mener at jeg er mye lengre på vei enn dette da, og om eg er 19 uker på vei som to leger og jeg selv tror, så hadde det vert gøy med UL nå da, å få noe å forholde meg til.. å ikke minst vite at alt står bra til osv!

uff da, kan du ikke ta en ul da?

ORIGINAL: [Malin]

Da kan det være kjekkt med ultralyd[:)], prøvd det?

ORIGINAL: Trebarnsguttemamma

Dårlig økonomi for øyeblikket..[8|] Hm...

ORIGINAL: MammaLM

Mhm[:)] 
Ja har en sønn på 13 mnd selv, så gleder oss utrolig mye[:D] Vi får smøre oss med tolmodighet[;)]

Få de legene som mener du er 19 uker på vei til å sende over papirer til lege eller jordmoren din da?
Ikke noe gøy å ikke helt vite hvor langt man er på vei.
Men håper det ordner seg for deg da, lykke til [:)]
Du har masse å glede deg til, det er så herlig med barn, har selv en datter på 14 mnd [:)]

Det blir jo funnet ut av når du skal på ordinær ultralyd da.

er det ikke vanlig å ta UL for å fastsette termin i slike tilfeller??? Søs fant ut hun var gravid veldig seint (Les 5 mnd) og fikk UL for å fastsette termin.
Tror nok jeg hadde forlangt å få henvisning til UL, koster ikke så mye da.
Lykke til, håper du finner ut av det

Syns det hørtes rart ut av legen å ikke kunne henvise deg til en UL for å fastsette terminen - det er jo tross alt ganske greit å vite for alle parter. Det høres jo ut som om der noe lenger enn 14 uker - dersom du kjenner så mye liv.

utifra mine opplevelser er du i uke 16.Men det er ingen fasit,kan ikke gå ut ifra tippinga på bv akkurat[8D]

ORIGINAL: Trebarnsguttemamma

Back
Topp