6% under gjennomsnitt

1+1

....
Flere som har en liten baby i magen? Har de siste gangene fått høre av jordmor at hun ligger 6% under gjennomsnittet (både på UL og måling av livmor). Nå må jeg tilbake om to uker for ny måling (kun av livmoren). Ser flere nevner at de går til vekstkontroller, burde jeg vært det? Eller er dette helt normalt? :) Hun er iallefall en aktiv liten tass, blir helt kvalm av den hoppende magen i kveld :P

Var på vekstkontroll via UL i dag, å h*n var nesten 7% mindre, men det hadde ikke noe å si sa hun. Men jeg kunne ikke regne med babyen ble like stor som storebror med sine 4,2kg, å det er jeg glad for :)

Måling av livmoren? Den sier jo ikke alltid noe om størrelsen på barnet.

Alt innenfor 10% + - er jo normal variasjon.

Har hørt at symfysemålet har lite å si for hvor stor eller liten babyen er. Syns det er rart hvis de ikke har tilbudt deg tilvekstkontroll hvis jm er bekymret. Er jo ikke så mye i avvik, men...

Min var +4% på forje ul, de sa ingenting om det værtfall! Alle barn kan jo ikke være på gjennomsnittet, så tenker at -6% også er helt normalt :)

Målet av livmoren er veldig grovt. Også UL målinger innebærer en feilmargin, ofte angitt til +/- 10%. Jeg går til jevnlig UL måling pga av tvillinger. Når de har blitt målt til 10% ulik vekt, omtales de som like. Men bra at du får ny måling, det viktigste er jo at det går oppover

Har hørt at symfysemålet har lite å si for hvor stor eller liten babyen er. Syns det er rart hvis de ikke har tilbudt deg tilvekstkontroll hvis jm er bekymret. Er jo ikke så mye i avvik, men...
Hos meg henger symfysemålet ikke sammen med størrelsen på mini. Magen er på øverste grensa av det grønne feltet, mens mini ligger akkurat på gjennomsnittet. Var også ganske stor sist og han som kom ut var bare 2500 g.

Gjennomsnitt er jo gjennomsnitt, så de færreste vil jo treffe rett på "malen", tenker jeg ;)

Har aldri fått vite hvordan baby ligger an i forhold til snittet her, de sier bare "stor".

Er det slike målinger alle får? Har ikke hørt noe om slik måling her :( ligger bittelitt under på sf målene også...

Det er helt normalt :) Med nr 2 lå jeg først 7% under gjennomsnitt, for deretter å bli målt til 30% under gjennomsnitt. Da ble jeg fulgt opp, og ved termin var hun 3174 gram, så ikke bitteliten :) Forrige ultralyd nå med nr 3 lå jeg også 7% under gjennomsnitt :)

Flere som har en liten baby i magen? Har de siste gangene fått høre av jordmor at hun ligger 6% under gjennomsnittet (både på UL og måling av livmor). Nå må jeg tilbake om to uker for ny måling (kun av livmoren). Ser flere nevner at de går til vekstkontroller, burde jeg vært det? Eller er dette helt normalt? :) Hun er iallefall en aktiv liten tass, blir helt kvalm av den hoppende magen i kveld :P

Eg går til vekst kontroll og han min ligger 28% under gj.snittet. Har fått beskjed om att det ikkje er nåke å bekymra seg øve, så eg tenker att du lan slappe av.. Men du kan spørja JM så er du sikker ;)

• Liker
Reactions: 1+1
Back
Topp