6 ukerskontroll

Elewyn

Gift med forumet
Juli13-jentene
VIP
I dag har vi vært på 6 ukerskontroll. De måler ikke lengde før 3 måneder her, men hun ble veid og undersøkt av lege. Vekten er nå 4450g. Jeg synes hun har gått opp litt lite, bare 550g siden hun ble født, men helsesøster sa det var bra. Hvis man følger kurven fra 3610g som var det hun veide på dag 3, så følger hun kurven sin fint. Jeg er forsåvidt glad for at hun ikke vokser så fort, koselig med liten baby, så lenge det ikke er fordi hun ikke får nok, eller næringsrik nok mat. Hun virker jo fornøyd :) Søstrene har også vært små, og ikke gått så fort opp i vekt, så det ligger kanskje til familien.

Andre med litt liten vektoppgang?

Jeg gruer meg nesten litt til 6-ukerskontrollen neste uke, for jeg syns lillefrøkna mi ikke legger på seg så fort som jeg forventer. Men jeg sammenligner henne med storesøster som la på seg masse, og det blir kanskje litt feil. Er bare så redd for at helsesøster skal mene at det går for sakte. Vi var på legekontrollen forrige uke, og han sa ingenting om vekta, så da er det kanskje ikke så ille som jeg innbiller meg. Så lenge de følger kurven sin er det vel greit!

Her måler de heller ikke lengde før 3 månederskontrollen, de har visstnok ikke lov å strekke beina til babyen før den tid. Men vi jukser litt hjemme og tar sånn ca mål :)

Vi skal på kontrollen i morgen.

Vi er vist i den andre enden vi, 1,6kg opp på 6ukers så det går for fort her. Er enig med deg at det er bedre at det går langsommere, hun vokser så fort, og jeg vil ha babyen min lenge!

Fikk ei tulle 4. Juli 2013

Det ligger som oftest i genene dette med vektoppgang, så lenge de har tilfredsstillende vektoppgang og følger sin egen kurve. Barna mine blir ikke store, men de vokser i sitt tempo:) Litt glad for at vetla vokser litt fortere enn storesøsteren sin..selv om hun ikke er noe stor baby,, har hun en fin vektøkning. Storesøster voks sent som baby uansett hva jeg gjorde, begynte med MME til slutt og tidlig med grøt.. Voks like sent og er liten den dag i dag.

Gutt 2006 - Jente 2008 - Jente 7.Juli 2013

Her hadde jenten gått opp nesten 1900 gram på seksukerskontrollen. Hun vokser altfor fort :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Back
Topp