6 ukerskontroll

ballah

Glad i forumet
Hei jenter.

jeg hører til inne på januar 2011 og lurer på hvordan 6 ukers kontrollen er?. må bestille meg time snart..[:D]

Hos meg tok legen underlivsundersøkelse for å sjekke om stingene var grodd bra. (Mens lille baby satt og hylskreik som bare rakkern i bilsetet ved siden av senga... hehe). Også spurte hun meg om jeg hadde tenkt på prevensjon og skrev ut resept på minipiller, for det var det jeg ville begynne på. Thats it!

Har ikke vært å kommer ikke til å ta den heller[:)] Drar heller til gyn å setter inn spiral. Har jobba ilag med legen min, så føler det blir litt dumt om han skal sitte å kikke meg oppi glufsa[:D][:D]

Jeg fødte i oktober og har enda ikke vært på 6ukerkontroll! [8|]

men har bestilt time nå, men får ikke før den 10.02. da skal jeg samtidig spørre om resept på spiral eller p-stav. har ikke helt bestemt meg enda... [:)]
er egentlig livredd for at spiralen skal gjøre vondt.... [&:]

jeg var hos legen når det hadde gått 8 uker siden fødselen [:)]
da målte hun blodtrykk, sjekka urinen og tok en GU.
Synes det var litt vondt, selv om jeg ikke måtte sy....
så snakka vi om prevensjon og jeg fikk resept på cerazette, som jeg ønsket. [:)]

oki. kan man ha p-stav når man ammer?

ORIGINAL: Storetroll

Jeg fødte i oktober og har enda ikke vært på 6ukerkontroll! [8|]

men har bestilt time nå, men får ikke før den 10.02. da skal jeg samtidig spørre om resept på spiral eller p-stav. har ikke helt bestemt meg enda... [:)]
er egentlig livredd for at spiralen skal gjøre vondt.... [&:]

Jeg endte opp med spiral.. legen min sa at p-stav er enkel å sette inn men når du skal ta den ut er det "større inngrep"
Hun anbefalte spiral!

Det å sette spiral er akkurat som en vanlig gyn undersøkelse! Ja, du merker det i det hun plasserer den! (var ubehagelig, men laaaangt i fra vondt) Det går fort over!
Jeg satte det på mandag, legen min sa at jeg burde ta en paracet ca 15min før innsettelse,  noe jeg gjorde!
(endte opp med kobberspiral jeg da, for jeg blir en tikkende bombe med hormoner)

jordmor på sykehuset sa til meg at det var ingen grunn for at de skulle tas gu, og det som da var på 6 ukers kontrollen var å snakke om prevensjon. Hun såg ikke det som nødvendig å gå på 6ukers kontroll egentlig. Så jeg har ikke vert. Vi skal ikke ha reseptbelagt prevensjon uansett, så da trenger jeg ikke til legen for å få resept!

Soul: Kan man begynne på cerazette før man har fått menstruasjonen tilbake eller må man vente til den kommer?

Back
Topp