6-ukerskontroll MOR

Fru H

Mot nye tider
VIP
September 2012
Har alle vært på det?
Onsdag som var var det 6 uker siden jeg fødte, men jeg har helt glemt å bestille time..!
Sist var jeg på kontroll, men da hadde jeg tatt KS og det var ikke så mye annet enn resept på prevensjon som skulle gjøres. Nå hadde det kanskje vært ok å sjekke at alt har grodd som det skal osv,

Har vært på det ja. Eneste legen min gjorde var å sjekke om livmor osv kjentes greit ut ved å trykke på magen min.

Sjekkes det ikke noe nedentil?
Usikker på om jeg gidder altså...
Skal jo til gyn om jeg skal sette inn spiral, så da kan jeg ta full sjekk da eventuelt

Jeg gadd ikke å ha 6 ukers kontrollen denne gangen. Sist var det bare snakk om prevensjon.

Aldri vært spm om å sjekke nedentil hos legen min, men sikkert fordi jeg har hatt greie fødsler. Er nok anderledes om man har sydd mye eller andre ting som bør sjekkes

Ja... JEg sydde ikke mye da, og alt kjennes normalt ut.
Fikk ett sting utenpå og 7-8 lenger inn pga supermann-armen til Lillebror :p

Nei, jeg har helt glemt min 6 ukerskontroll, jeg! men hadde KS denne gangen, og føler egl jeg trenger og få sjekka noe. Og prevensjon trenger jeg ikke da jeg blei sterilisert etter KS! Så tror rett og slett jeg ikke gidder det denne gangen!

Nei, har ikkje vore.. Skal til Gyn i desember når eg skal sette inn spiral.. Men føler meg normal nedentil, og måtte ikkje sy noke som helst :)

Jeg var på kontroll sist fredag. Han sjekka at oprasjonssåret etter keisersnittet var grodd fint, stilste spørsmål om fødselen og prevensjon. Det var vel egentlig ikke mye vits i kontrollen bortsett fra å få resept på pillene.

Jeg har vært på det. Dvs jeg var etter 8 uker. Legen min tok en full gynekologisk undersøkelse, sjekket at livmoren hadde trukket seg sammen og var kommet på plass, sjekket blodtrykket og spurte meg om vi hadde noen planer angående prevensjon. De undersøkelsene er ikke akkurat det festligste jeg vet, men det er nå en trygghet i å vite at alt er på stell. Særlig siden det var min første fødsel og jeg er virkelig clueless ;)

Gynekologisk undersøkelse vil jeg egentlig aller helst gå til gyn for å få unnagjort, så da kan jeg heller kanskje satse på det.

Back
Topp