6-ukerskontroll mor i Arendal

Den perfekte mor er påan igjen

Forelsket i forumet
Marsboere 2020
Påskekyllingene 2020
Februarlykke 2022❄️
Jeg ville bestille 6-ukerskontroll nå, med innsett av spiral samtidig. Min faste gynekolog, kloster- jensen, har gått av med pensjon, men en dame har overtatt praksisen og pasientene hans.

Jeg ringte nå for å bestille time, men det var ikke ledig time før i august! Hun forlangte også henvisning for hver time. Det er tungvint og ressurskrevende spør du meg, men på ingen måte umulig. Men det frister mer å bytte lege. Har dere tips til noen gode gynekologer i arendalsdistriktet som ikke har et halvt års ventetid? Det frister svært lite å sette inn spiral hos fastlegen…

Jeg ville bestille 6-ukerskontroll nå, med innsett av spiral samtidig. Min faste gynekolog, kloster- jensen, har gått av med pensjon, men en dame har overtatt praksisen og pasientene hans.

Jeg ringte nå for å bestille time, men det var ikke ledig time før i august! Hun forlangte også henvisning for hver time. Det er tungvint og ressurskrevende spør du meg, men på ingen måte umulig. Men det frister mer å bytte lege. Har dere tips til noen gode gynekologer i arendalsdistriktet som ikke har et halvt års ventetid? Det frister svært lite å sette inn spiral hos fastlegen…
Har dessverre ingen tips, da jeg holder til i Stavanger. Men ville sjekka med de at de faktisk setter inn spiral nå. Jeg fikk satt inn i går, men vet mange ikke vil sette inn før etter 3 mnd. Greit å ha i bakholdet før du bestemmer deg for hvor du skal :p

Har dessverre ingen tips, da jeg holder til i Stavanger. Men ville sjekka med de at de faktisk setter inn spiral nå. Jeg fikk satt inn i går, men vet mange ikke vil sette inn før etter 3 mnd. Greit å ha i bakholdet før du bestemmer deg for hvor du skal :p
Er det kondom som gjelder frem til det da? Eller regnes sannsynligheten for ny graviditet så tidlig som liten?

Er det kondom som gjelder frem til det da? Eller regnes sannsynligheten for ny graviditet så tidlig som liten?
Fikk forslått p-piller (cerazette). Men man kan jo velge det selv. Hadde ikke kjangsa på 3 mnd uten prevensjon, hvis man ikke ammer evt del ammer vil vel sannsynligheten for ny graviditet være forhåndsvis høy. Var fastlegen min som ikke ville sette inn spiral før 3 mnd etter fødsel. Men så flere her inne og skrev de hadde fått den beskjeden. Spurte gynekologen jeg var hos i går. Ho sa at ho var ikke så bekymra for det. Det var en teoretisk mulighet for perforasjon (?) av livmor, men ho hadde ikke opplevd det. Men forstod det sånn på ho som at ho forstod at fastleger ikke ønska å gjøre det siden de ikke har samme grad av mengdetrening i innsett av spiral, pluss at de gjerne ikke har ultralyd for å kontrollere at den sitter rett. Mulig gynekologer flest setter så tidlig at det er på legekontor de er mer gniene. Men det er i alle fall verd å sjekke :)

Du kan be om henvisning til gynekolog Sørensen i vestre Strandgate i kr.sand. Der er det kort ventetid, og han er kjempeflink :)

Aner ikke hvordan det er i Arendal, men jordmødre kan ofte også sette inn spiral:)

Jeg skal ta 6 ukers kontroll hos kommunale jordmor jeg gikk til under svangerskapet og skal sette inn spiral samtidig. Vet ikke om det er tilbud hos alle helsestasjoner med jordmor. Tok sjekken hos fastlegen sist og hun hadde satt inn spiral hvis jeg hadde gått for det da. Så kan gjøre det hos fastlege også.

Jeg skal sette inn hos jordmora jeg gikk til under svangerskapet. Hun og en jordmor til har åpent 1 gang i mnd på helsestasjonen i Tvedestrand. De er visst veldig flinke :happy: Neste fredag er det åpent der. Hun jordmora som driver den helsestasjonen heter Gry tror jeg. Et stykke å kjøre for min del, men de er så flinke og trygge i jobben sin så derfor har jeg valgt der istedet for hos legen :)

Jeg skal sette inn hos jordmora jeg gikk til under svangerskapet. Hun og en jordmor til har åpent 1 gang i mnd på helsestasjonen i Tvedestrand. De er visst veldig flinke :happy: Neste fredag er det åpent der. Hun jordmora som driver den helsestasjonen heter Gry tror jeg. Et stykke å kjøre for min del, men de er så flinke og trygge i jobben sin så derfor har jeg valgt der istedet for hos legen :)
Kan man bestille time der eller må man ha vært pasient? For min del er det litt kortere til tvedestrand enn Arendal faktisk.

Jeg har brukt gynekolog May Beate Rodvelt ved kultursenteret legesenter i Grimstad. Men da har det vært privat så jeg har betalt selv.. hun er veldig flink i alle fall!

Back
Topp