6 ukerskontroll i dag

M.C.F

Elsker forumet
Desemberskattene 2014
Sommerfuglene 2017
Var på 6 ukerskontroll med lillegutt i dag. Han hadde blitt 56 cm lang og 4905 gram ( 50 cm og 3510 gram ved fødsel). Han var helt på gjennomsnitte i vekst og fulgte kurven sin kjæmpe fint, men legen mente på at han burde ha litt mer på kroppen ?!? Hvordan skal man få en 6 ukers gammel bebis til å legge på seg?!!? Han spiser jo det han trenger. Kan vel ikke akkurat tvinge i han mer. Må si jeg skjønte lite da jeg gikk der ifra i dag. Men ellers var alt flott på kontrollen :happy:

Skal ha 6-ukers på torsdag selv og er veldig spent på hva de sier.

Hvis han følger kurven kan det vel ikke være nødvendig å feite ham opp? Syns vektoppgangen så veldig bra ut, jeg!

Hvis gjennomsnittet er 200g i uka, så må da dette være helt supert :)

Han legger jo godt på seg. Di siste 11 dagene har han gådd opp 600 gram, så jeg skjønner jo ikke hvorfor legen vil at han skal legge på seg mer. Han er jo normal i kroppen også.

Høres ikke ut som du trenger anke da. Men du kan jo høre med lege hvorfor h*n mener dette.

What?! Det høres jo helt perfekt ut. Jenta mi gikk også opp like mange gram (fra ca 3600 til 5000g), og jeg fikk beskjed om at hun hadde lagt godt på seg, og fulgte sin egen kurve perfekt. Storesøstera var 3700g da hun ble født og 4800 da hun var 8uker, men fikk ikke inntrykk om at hun var for liten da..
Alle er jo forskjellig, og det beste er jo at de legger på seg jevnlig, men hos noen går det i rykk og napp.
Jeg hadde prøvd å ikke bekymre meg, hadde jeg vært deg.

Mi hadde lagt på seg 1720 g på 6 uker. Fikk beskjed de rekner 200 til 250 g i uka.

Var på 6 ukerskontroll med lillegutt i dag. Han hadde blitt 56 cm lang og 4905 gram ( 50 cm og 3510 gram ved fødsel). Han var helt på gjennomsnitte i vekst og fulgte kurven sin kjæmpe fint, men legen mente på at han burde ha litt mer på kroppen ?!? Hvordan skal man få en 6 ukers gammel bebis til å legge på seg?!!? Han spiser jo det han trenger. Kan vel ikke akkurat tvinge i han mer. Må si jeg skjønte lite da jeg gikk der ifra i dag. Men ellers var alt flott på kontrollen :happy:
Men det var jo absolutt ikke en liten vekstoppgang! Rart av legen å si det!

Back
Topp