6 ukerskontroll for oss

Jippi

kommende tobarnsmor :)
trudde vi måtte ha gu undersøkelse på vår 6 ukerskontroll jeg.
gleda meg ikke akkurat til den kontrollen men nå er jeg nesten litt skuffa for at de ikke sjekka at alt er i orden.
hvordan er det med dere?
 
Har ikke vært og skal heller ikke.
Var ikke det sist heller. Føler meg i fin form og renselsen er over (6uker siden fødsel nå). Ser liksom ikke helt poenget når jeg er i god form. Annerledes med de som har plager av en eller annen art og for de som vil snakke om prevensjon.
 
Sjekka bare blodtrykk, blodsukker og blodprosent.. Legen mente at så lenge jeg var i god form, så var det jo ikke vits i å leite etter noe ;-)
 
Har hatt gu undersøkelse etter hver fødsel ved ca 6 uker jeg. 
Og skal ha det denne gangen og. Vil ikke risikere senskader som kunne vært unngått. Og en gu- undersøkelse er viktig uansett, så da kan jeg vente lenger før jeg tar neste.
Synns det er viktig å gjøre det som blir anbefalt, er jo ikke for morro skyld det anbefales.
 


Kryssemynte skrev:
Har hatt gu undersøkelse etter hver fødsel ved ca 6 uker jeg. 
Og skal ha det denne gangen og. Vil ikke risikere senskader som kunne vært unngått. Og en gu- undersøkelse er viktig uansett, så da kan jeg vente lenger før jeg tar neste.
Synns det er viktig å gjøre det som blir anbefalt, er jo ikke for morro skyld det anbefales.


jeg var hos legen, men hu mente det ikke var nødvendig - så da gikk jeg ut gjen da
 
Hun sjekket meg, både livmor og sting. Pluss at jeg tok celleprøve samtidig :-) Syns det var greit å bli sjekket, for å vite sikkert at alt var bra. Selv om jeg følte meg fin i formen :-)
 


Lykke'i'magen skrev:
Hun sjekket meg, både livmor og sting. Pluss at jeg tok celleprøve samtidig :-) Syns det var greit å bli sjekket, for å vite sikkert at alt var bra. Selv om jeg følte meg fin i formen :-)

blir veldig nervøs når hu ikke sjekka noe..
tenk om det ikke er i orden.
jeg syns det er rart at sykehuset ba meg bestille 6 ukerskontroll å når jeg kommer dit så er det bare hei og hadet...

 
Da syns jeg du skal bestille en time og si at du har behov for en sjekk. Så slipper du å bekymre deg unødvendig :-) Du er helt sikkert frisk og rask! Synes også igrunnen det var rart at ikke alle ble sjekket, trodde det var det som var poenget med den kontrollen.
 
Forrige gang ble jeg ikke sjekket nedentil, legen spurte hvordan jeg følte det var der nede, jeg sa at alt virket fint og normalt, så da slapp jeg..

Denne gangen skal jeg til privat gynokolog til mandag for å sette inn spiral, var der forrige uke å, for jeg begynte plutselig å blø no så sinnsykt, jeg ble redd, det drypte blod av meg, men alt var fint, og da sa han å at alt var tilbake til noralen, stinga var grodd og alt bare velstand..
 
Jeg går mest for å få tatt celleprøve (ca 3 år siden sist) og da blir det gu. Ellers føler jeg at allt er som det skal :)

Første fødselen ble det brukt vakum og ble mye sying, da fikk jeg tilbud om å ta 6-ukerskontrollen på sykehuset. Føler at jeg hadde mer bruk for gu da enn nå.


 
Jeg begynte faktisk også å blø litt igjen i går og det har fortsatt litt i dag. Veldig lite og tynt. Men legen har jo sjekket at alt er bra, så da er det vel ok. Flere som har opplevd det eller? Og vet hva grunnen kan være?
 
Det nekter jeg :P Hehe. Men det hadde slutta helt i dag, var minimalt som kom ut. Så er vel bare noe rester som har blitt skilt ut kanskje :) Helsesøster sa at dersom man fullammet kunne mensen utebli i 6 måneder, så da har jeg bestemt at den ikke skal komme før den tid ;-) Hehe. *krysser fingre!
 
Back
Topp