6-ukers

Septokt19

Forumet er livet
Juli13-jentene
Oktoberlykke 2019
Hva med dere damer:
Hvordan har 6-ukerskontrollen deres vært, enten dere har rukket den nå eller er andre- eller flergangsfødende? Har ikke lyst til å ta GU nå, kjenner jeg... Men må vel kanskje det... Skal til fredag.

I morgen skal poden, så vi får sjekka oss begge to nå før helga ;-)

Hei :)

Jeg husker faktisk ikke. Mener de sjekker at livmoren har trukket seg sammen. Men husker neimen ikke om de kikket " inni" deg. Sikkert noen andre som husker..

Gutt 13.06.06
Gutt 16.09.08
Jente 21.06.13 (Termin 05.juli)

Lurer også på hva som skjer på 6 ukers kontrollen!

Termin 26.juli med guttene mine :)

Barn undersøkes av lege: Øyerefleks, nakke, hofte, lytter på de er d jeg husker i farta;)
Mor samtale med Hs: samtale om fødselen, tiden etter osv, evt blodtrykk om d er nødvendig;) amming, sjekking av sting, evt livmor.

D jeg husker i farta:)

Sniker fra april jeg:rolleyes::p
D var veldig fort gjort;)

Helena 8/4-13 :D<3

Forresten... Jeg husker at vi snakket om prevensjon.

Gutt 13.06.06
Gutt 16.09.08
Jente 21.06.13 (Termin 05.juli)

Mor eller barns 6 ukers kontroll? Her er d to forskjellige. En for barnet på helsestasjonen. De sjekker vekt, legen ser på barnet etc. Så en for mor hos fastlege. Da tok min lege innvendig undersøkelse ihvertfall. Noen setter også inn spiral på denne timen. Snakket om prevensjon husker jeg. Blodtrykk, vekt, generell helsetilstand.

❤Overraskelse ventes 1 august❤

Veeeel, siden jeg lurer på om det er GU så er det min jeg lurer mest på, hihi ;-) hvorfor skal jeg være så redd for en GU etter å ha født liksom.... Intimgrensene burde jo tillate det nå, føler jeg... Men nei, jeg gruer meg...

Lille regna jeg med var rundt reflekser, vekt, lengde, utvikling ja :-)

Mine 6-ukers kontroller har aldri vært noe annet enn å få resept på prevensjon. Legen har vel sikkert spurt om alt var greit, og ikke sjekket noe mer når jeg har svart at det var greit. Barnas 6-ukerskontroll har først vært hos helsesøster og deretter hos helsestasjonens lege, og der har de sjekket det meste.

Når jeg var kjente hun bare på magen at livmor var trukket tilbake.. Var ikke oppi å så liksom.. Hadde ingen sting og fødsel gikk greit så var liksom ikke så mye å se etter oppi der..

Jeg er helt lik deg... Var 5 stk oppi der under fødsel, men en GU undesøkelse nææææh helst ikke... hehe...

Får vi innkalling av fastlegen til denne kontrollen for meg, eller må jeg bestille time selv?

♥ Prinsen født 3 juli, 7 dager før termin ♥

Min lege sa jeg måtte bestille selv i allefall

❤gutt født 27/6❤

Jeg har en mannlig lege som var helt super., jeg var rimelig nervøs når jeg skulle på det, men jeg kjente ikke noe til det:)

Sniker fra juni, mener å huske fra de forje at det var gu, tok og kreftprøve der nede.

Jente april 2008 ❤
Gutt april 2010 ❤
Jente juni 2013 ❤

Får vi innkalling av fastlegen til denne kontrollen for meg, eller må jeg bestille time selv?

Bestille selv :-) Så, jeg kunne jo ha sluppet unna ved å "glemme" det ;-) Hehe! Sikkert lurt å gå dit, så får vi se om det blir GU eller ei.

Vært på 6-ukers med poden nå. Alt i orden på sjekken der, og han har gått opp halvannen kg på 5 1/2 uke, jammen ikke verst! Måtte regne ut jeg, og det er 57% av fødselsvekta! Tenk å øke med 57% på 5 1/2 uke! Sprøtt ;-)

Jeg fikk faktisk beskjed fra jm på klinikken at eg kunne velge om eg ville ta 6 ukers kontrollen. Grunnen var at fødselen hadde gått så fint og ingen rifter/sår. Men må bestemme for hvilken prevansjon jeg ønsker å begynne på denne gangen. Har dårlig erfaring med minipillen og kobberspiral..

Barn undersøkes av lege: Øyerefleks, nakke, hofte, lytter på de er d jeg husker i farta;)
Mor samtale med Hs: samtale om fødselen, tiden etter osv, evt blodtrykk om d er nødvendig;) amming, sjekking av sting, evt livmor.

D jeg husker i farta:)

Sniker fra april jeg:rolleyes::p
D var veldig fort gjort;)

Helena 8/4-13 :D<3

Gjorde du det hos helsesøster? Måtte til fastlegen for 6-ukers kontroll på meg fikk jeg beskjed om...

Jeg måtte bestille selv.... Fikk time 6.september (første ledige, huff)

Back
Topp