6 ukers kontrollen

ToLykkeTroll

Elsker forumet
Jupp, da har vi vært p 6 ukers kontroll. Han hade lagt på seg, og strekt seg godt. Han var 3140 g, 50 lang og 34 rundt hodet, når han ble født. Og nå var han 4580g, 58 lang og 37,5 rundt hodet. Så han lå helt fint på linja i kurven som helsesøster viste oss. Og det meste så fint ut hos legen. Untatt 1 ting. Strengen under tunga sitter for langt fem. Vi har jo lurt på dette helt til i dag. Så nå fikk vi vite at vi må klippe den litt.

Nå har vi komt hjem igjen, og jeg måtte gråte en liten skvett. Har ikke lyst til og klippe inne i den fine lille munnen jeg.Stakkars gutten min, som ligger så fint i armene mine, og aner fred og ingen fare.
Legen sa at det var ett lite inngrep og at man kunne amme igjen med en gang. Vet jo at det er til det beste, med tanke på når han skal begynne og prate og slikt. Men bare tanken på det. Huff!!!!
Så jeg er litt lei meg her jeg sitter. Men får vell bare prøve og ta det inn over meg at det er til det beste..

Hei! Så flott at han vokser og trives! [:D]

Ville bare si at det å klippe tungebåndet litt ikke er noen stor sak i det hele tatt. Hauk hadde også stramt tungebånd, og en av barnepleierne la merke til det på barsel, så det ble klippet allerede der. Jeg var med og så på, faktisk, og det så slett ikke så ille ut. [:)] Det som var verst for Hauk, var at han ble holdt fast og måtte ha den tungespatelen i munnen. [:)] Selve klippet er jo over på en, to, tre, så gråt han maks et halvt minutt, og så var det over. Tror ikke han syntes det var vondt, det var bare ille å bli holdt helt stille. [:D] Ingenting å grue seg til, med andre ord! Det er sikkert verre for mor enn for Brage, vil jeg tro... [;)]

Og du - kjempetøft navn med Brage! Jeg hadde det på lista mi... [;)][:D]

ORIGINAL: natt

Jupp, da har vi vært p 6 ukers kontroll. Han hade lagt på seg, og strekt seg godt. Han var 3140 g, 50 lang og 34 rundt hodet, når han ble født. Og nå var han 4580g, 58 lang og 37,5 rundt hodet. Så han lå helt fint på linja i kurven som helsesøster viste oss. Og det meste så fint ut hos legen. Untatt 1 ting. Strengen under tunga sitter for langt fem. Vi har jo lurt på dette helt til i dag. Så nå fikk vi vite at vi må klippe den litt.

Nå har vi komt hjem igjen, og jeg måtte gråte en liten skvett. Har ikke lyst til og klippe inne i den fine lille munnen jeg.Stakkars gutten min, som ligger så fint i armene mine, og aner fred og ingen fare.
Legen sa at det var ett lite inngrep og at man kunne amme igjen med en gang. Vet jo at det er til det beste, med tanke på når han skal begynne og prate og slikt. Men bare tanken på det. Huff!!!!
Så jeg er litt lei meg her jeg sitter. Men får vell bare prøve og ta det inn over meg at det er til det beste..

Han er like stor nå som snuppa mi var da hun ble født!! [:D] Litt rart å tenke på... [8|] Hun var 4586 gram, 55 lang, og 37 rundt hodet. [:)]
Det går nok bra å klippe inni den lille munnen, som Nala sier, det er sikkert verre for deg enn for ham. [;)]

Så godt og høre!! Nå ble jeg litt lettere rundt hjertet mitt. Tusen takk [:)]
Jeg håper inderlig at du har rett, att det er verre for mor enn for Brage.
Heldig du som fikk gjort det der og da. Vi må reise i 2 timer til voss for og få gjort det.
Håper det ikke blir lenge til, slik at vi bare kan bli ferdig med det![:@] 

Men takk igjen, nå kan jeg fortsette dagen uten at dette gnager så mye![:)]

Og det er flott og høre at andre liker navnet vi har valgt. Synest det er så flott med sterke manne navn. Vi er litt hedninger her vi bor, ingen som er medlem av stats kirken og kjører rundt på harley, så det hadde ikke passet med Stian eller Tom til denne familien.

Back
Topp