6 ukers kontrollen-keisersnitt

FrøkenM

Forumet er livet
Noen som vet hva som blir gjort på 6 ukers kontrollen når man har hatt keisersnitt? Er det akkurat det samme som for vanlig fødsel? Blir det tatt celleprøve fra livmorhalsen da?
Har dere tatt bebisene med?

Jeg hadde ikke jenta mi me på 6 ukers kontrollen. Det ble tatt celleprøve av livmorhalsen også sjekket legen om såret grodde fint. Ellers gikk det stort sett i prat om prevensjon og hvordan jeg synes det hadde gått i ettertid.
Åsså selfølgelig litt babyprat[:D]

Jeg hadde full pakke etter keisersnitte mitt.

Okay ..tusen takk for svar..ang det der med prevensjon..Er p-sprøyten noe å satse på?

ORIGINAL: siric

Okay ..tusen takk for svar..ang det der med prevensjon..Er p-sprøyten noe å satse på?

Hadde vanlig 6 ukerkontroll jeg også, bare at han skjekket såret også da.
Jeg syns ikke noe særlig om p-sprøyte i det hele tatt. Hvis du skal ha en søster eller bror til barnet ditt, bør du velge noe annet enn p-sprøyte, det kan være vanskelig å bli gravid etterpå. Og hvis du ammer kan du heller ikke ta p-sprøyte. Bedre med spiral eller minipiller.

Åhh..kan man ikke få p sprøyte når man ammer? jeg ammer nemlig. Hmm.. Hvordan er det å få satt inn spiral Vondt? Må man betale det selv?
Så det er vanskelig å bli gravid igjen med sprøyte også. Kanksje ikke så lurt når jeg nermer meg 35 år. sikkert vanskelig nok fra før da

Back
Topp