6 ukers kontroll

Linni

Forumet er livet
VIP
I dag har vi vært på 6 ukers kontroll og hu er blitt ei stor jente nå.
Veide 4240 gram og var 53 cm. Så hun har godt opp 1460 gram siden hu kom ut [:D]
Alt var bare bra med henne hadde veldig godt blikk kontakt.
Så nå mangler det bare meg og min kontroll. Klarte å få meg til å ringe legen i sist uke.
Sliter sånn med å ta den så jeg skal gå til gyn. hjelper litt.

Oj,da er ho blitt stor!!!
Har nesten tatt igjen tulla mi og...Ho var 4265g nå ved 4 uker.
Er herlig at de vokser til!!!

Kjekt å høre at barna vokser og er friske! [:D] Gler meg til kontrollen til Jonas om et par uker, er spent på hvor stor han er blitt!

Grattis med vel overstått og stor jente. Godt at det gikk bra.
Klem

Føler jeg hører til her, jeg.... [:)] 10 dager etter at vi var kommet hjem fra sykehuset, var vi en tur hos helsesøster for å veie Vetle. Vi var litt spent på hvor mye han hadde lagt på seg, da det gikk tregt med spisingen. Da var han 3,85kg. På 6 ukers kontrollen var han 5,73kg!!!! Jøjemeg... Lengden ved fødsel var 49, nå 56. Hodeomkrets 34 - nå 38,5.

JR skal på 6ukerskontroll neste onsdag (22.02)
Hvordan foregår en sånn kontroll egentlig? [8|]

Da sjekker de vekt, lengde og hodeomkrets, og sjekker synet, hoftene, bevegelser og lignende. Egentlig veldig kjekt! [:D] får liksom en bekreftelse på framgangen! Vetle var faktisk blid og fornøyd, og kikket rundt omkring! Lå på magen og holdt hodet oppe leeeenge, så legen lurte på om han bare var 6 uker... [:)] eneste gangen han sutret litt var da legen kikket med en sånn ekkel trepinne ned i halsen... Forstår han godt, jeg! Men det var det eneste også, og Vetle har vært litt sutrete likevel... Veeeeldig selskapsjuk, da! [:)]

ORIGINAL: careen

Vi var på 6 ukers kontroll i går. Fredrik vokser også noe utrolig. Han veide 5710 g og var 62 cm lang ( fødsel:5270g og 53 cm ). Kan nesten ikke forstå at det går ann[8|] 

her må det være en skrive feil vel??? (vekta)
Hvis ikke har han bare godt opp 440 gram på 6 uker??? [8|]

Min gutt har heller ikke gått opp så mye ennå.. men er vel rundt 400g ja.[8|] ikke fullt det ennå - men så har han fått tett oppfølging på grunn av det også, da[8|]

He he he da stemmer det bedre [:D]
Du skrev han hadde vokst my men i vekt var det ekstremt lite men i lengde veldig mye.

Back
Topp