6 ukers kontroll

*LittelBoy*

Forelsket i forumet
Det er en stund siden jeg gjorde det sist :p. Så jeg lurer bare på hva som skjer på 6 ukers kontrollen til mor vel og merke :). Noen som vet?
 
Tror d er gynekologisk undersøkelse og samtale om prevensjon?

Var ikke på d forrige gang, så vet ikke for sikkert da :s
 
Jeg har vært!! Var ikke etter første fødsel, men gjorde d nå :)
 
Jeg var :) men legen var ikke helt sikker på hva hun skulle gjøre tror jeg :p ble spurt om jeg hadde det bra, og om det var noe jeg ville ta opp, ellers var det bare å hei og hadet
 
Nei, så langt kom jeg aldri denne gangen..
 
Jeg var :) men legen var ikke helt sikker på hva hun skulle gjøre tror jeg :p ble spurt om jeg hadde det bra, og om det var noe jeg ville ta opp, ellers var det bare å hei og hadet

Tok hun ikke celleprøve eller noe som helst?
 
Jeg var også, han spurte meg om det psykiske etter fødselen også gikk jeg :p. Ikke undersøkelse av underlivet eller mageregionen. Men ok, jeg går heller til gynekolog hvis jeg vil ha det undersøkt :p
 
Jeg var for første gang. Var ikke noe særlig som skjedde der. Hun spurte om jeg følte at alt var bra. Siden jeg følte jeg hadde bra kontroll på alt ble det ingen undersøkelse. Celleprøve tok jeg når jeg gikk gravid med nr 2. Så klarer meg litt til. Ikke behagelig det der.
 
Tok hun ikke celleprøve eller noe som helst?
Nei. Ble henvist til sterilisering..... Sa jeg ikke hadde tålt prevansjon tidligere så vurderte sterilisering når jeg ble 25 om jeg fortsatt ikke hadde funnet alternativ prevansjon.
Har senere vært hos gynekolog og sjekket livmor og sånn, men ingen celleprøve. Kanskje fordi jeg er 23?
 
Nei. Ble henvist til sterilisering..... Sa jeg ikke hadde tålt prevansjon tidligere så vurderte sterilisering når jeg ble 25 om jeg fortsatt ikke hadde funnet alternativ prevansjon.
Har senere vært hos gynekolog og sjekket livmor og sånn, men ingen celleprøve. Kanskje fordi jeg er 23?
Celleprøve er vanlig etter 25 år :)
 
Nei. Ble henvist til sterilisering..... Sa jeg ikke hadde tålt prevansjon tidligere så vurderte sterilisering når jeg ble 25 om jeg fortsatt ikke hadde funnet alternativ prevansjon.
Har senere vært hos gynekolog og sjekket livmor og sånn, men ingen celleprøve. Kanskje fordi jeg er 23?

Vet ikke når man starter med det jeg.
 
Det er vel 25 de begynner med innkalling :) men vet ikke hvordan det er med etter fødsel, om det er standard på 6 ukserskontrollen
Er ikke standard sa lege. Er en oppfordring fra legen men man velger selv. Man får tilbudet. Men de bær nevne det til alle over 25 :)
 
Da er du for ung enda da ;)



Veldig viktig å sjekke! ;)
Viktig å sjekke ja men jeg er ikke 25 enda :) tenkte å ta etter neste mann. Planer om en i 2017 å det året blir eg 25 xD
 
Back
Topp