6 ukers kontroll

:)Solsikke:)

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Januarlykke 2019
JuniJubel2021
Har vært på 6 ukers kontroll på helsestasjonen med lege til lillegutt. Trenger jeg da å gå til fastlegen? Hadde planlagt ks så må ikke sjekke ting er på plass og vurderer å gå til gyneglog privat pga jeg ikke vil ta cwlleprøver hos fastlegen.... Skal han se på lillegutt? Eller kun meg som jeg Evt kan ta hos gynegelogen?
 
Bare du som sjekkes :) (lille ble vel sjekket av barnelege på 6-ukerskontrollen på helsestasjonen?)
Jeg velger også å bruke privat gyn fremfor fastlegen.
 
Her ville ikke legen min ta celleprøve før 6 måneder etter fødsel. Dette fordi man kunne få falske resultater pga hormonene sa hun:)
 
Her ville ikke legen min ta celleprøve før 6 måneder etter fødsel. Dette fordi man kunne få falske resultater pga hormonene sa hun:)

Min sa at hun ville ta så snart jeg var komfortabel med at noen rotet rundt der nede igjen. Rart at de har så forskjellige rutiner på dette...
 
Tar man ny celleprøve etter fødsel? Jeg tok på 12-ukers kontrollen ...
 
Vet ikke hva som stemmer eller noe altså;) var bare det hun sa. Legen ville ikke ta på meg når jeg var gravid for da og kunne man visstnok få falske resultat;)
 
Jeg tok 6ukers kontroll på meg med celleprøve 3 uker etter fødsel. Fødte vanlig og måtte sy. Veldig rart at at de praktiserer så forskjellig.
 
Tar man ny celleprøve etter fødsel? Jeg tok på 12-ukers kontrollen ...

For min del er det på tid med ny prøve, fikk brev. Begynte ikke oppfølging i Norge som gravid før jeg var 4 mnd på vei fordi jeg ikke var i Norge... Så var ikke aktuelt å ta mens jeg var gravid...
 
Back
Topp