6 ukers kontroll

Motherhood90

Flørter med forumet
Til dere som skal på 6 ukers kontroll, går dere til fastlegen deres eller til jordmora dere har gått til under svangerskapet?

Sent from my iPhone using BV Forum

Hvem sin kontroll? Mor eller baby? Jeg trodde man ble kalt inn til legen for sjekk av baby og at man må bestille 6 ukers kontroll for mor.

Jeg går til fastlegen, men så gikk jeg heller aldri til jordmor. Men om man f.eks. skal ha prevansjon, så må jo uansett legen skrive ut resept på det...

Jeg kommer til å bestille time hos gynekolog, og det i forhold til prevensjon. Måtte ikke sy noe denne gangen, så har ikke behov for sjekk sånn sett. De to andre gangene var jeg hos legen.

Hvem sin kontroll? Mor eller baby? Jeg trodde man ble kalt inn til legen for sjekk av baby og at man må bestille 6 ukers kontroll for mor.

Mente til mor :) må bestille timen til 6 ukers kontroll selv. Ei venninne av meg gikk til jordmora si, hun syns det va veldig greit da de snakket om fødselen, amming osv. Ser ikke for meg at min mannlige lege på snart 70 år har så mye å bidra med på den fronten for min del :p men prevansjon må jeg jo ha så da må jeg jo uansett en tur til legen :)

Back
Topp