6 ukers kontroll

sandra 22

Gift med forumet
Dere som har vært på 6 ukers kontroll hos legen, hva gjorde dere der? Tok dere underlivs undersøkelse osv??

Jeg har ikke ordnet meg med time ennå,og er usikker på om kommer til og gjøre det?Gjorde det heller ikke med storebror!

Det er jo helt frivillig. Jeg har vært og tok en sjekk der nede ja. I og med jeg måtte sy ville jeg vite om alt hadde grodd fint. I tillegg ville jeg vite om livmora hadde trekt seg fint tilbake og om kroppen min var klar til å trene igjen. De fleste ordner seg med prevensjon denne timen også.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har heller ikke bestilt meg time enda (6 uker siden i dag). Tenker at det ikke er nødvendig før prevensjonen må på plass, og det er ikke enda :p

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg har vært på kontroll, men tok ikke noe underlivssjekk. Skal tilbake til høsten for å ta livmorhalsprøve, så legen mente jeg ikke trengte noe sjekk nå, dersom jeg ikke absolutt følte jeg behovet det. Alt føles greit ut, så jeg så ikke noe behov for det nå...

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Jeg har vært, tok underlivs undersøkelse for å sjekke at stingene hadde grodd, livmorhalsprøve og for å få resept på spiral (må ha undersøkelse først). Synes det er greit å få ordnet slike ting. Å det med å ta livmorhalsprøve synes jeg i allefall er viktig:)

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Jeg var på kontroll i dag og der tok vi kun blodprøver og blodtrykk.. Så snakket vi litt om hvordan vi har det som familie..

videre måtte jeg selv be om henvisning til gu for og se hvordan riftene har grodd og om alle stingene er løsnet..

Jeg tok opp temaet prevensjon, men da avfeide han meg med at : "man blir ikke gravid mens man ammer"

For noe sprøyt! Jaja, da får vi enten leve i sølibat eller få en tett da! Hihi :-)

Jeg var på kontroll i dag og der tok vi kun blodprøver og blodtrykk.. Så snakket vi litt om hvordan vi har det som familie..

videre måtte jeg selv be om henvisning til gu for og se hvordan riftene har grodd og om alle stingene er løsnet..

Jeg tok opp temaet prevensjon, men da avfeide han meg med at : "man blir ikke gravid mens man ammer"

For noe sprøyt! Jaja, da får vi enten leve i sølibat eller få en tett da! Hihi :-)

Jeg har vært på kontroll, og det ble gjort gyn undersøkelse pluss livmorhals prøve, for å få bekreftet at alt er i orden :)

♥Lille prinsen 17/4-14♥

tok celleprøve når jeg var gravid jeg så regner ikke med jeg må ta det på ny nå?
Har jo heller ikke noe sting eller rifter som burde vært sjekket..men kan bestille en time,skader vell ikke å sjekke litt:)

Var på 6 uker kontroll på onsdag. Sjekket blodtrykk osv.. Og så måtte jeg ta ny celleprøve da den viste forandring i svangerskapet, så må følge opp, så da tok han samtidig en sjekk der nede..

Ble veldig overrasket, faktisk. Hadde trodd hun skulle sjekke mer, men hun åpna med "dette er mest en samtale om prevensjon". Så vi snakka litt om alternativene, mest om spiral.

Spurte om hun kunne se nedentil, så det gjorde hun. Og så tok de blodprosent. Ferdig!

Hadde prevensjon-snakk og kontroll, men pga smerter i keisersnittet så ville ikke han klemme for mye på livmoren for å se hvor sammentrekt den var, regnet med at det var fint. Tok celleprøve og slikt.

Jeg avtalte også om når det passer seg med ny celleprøve. Fastlegen min mente vi kan vente til over nyttår i og med alle hormona etter fødsel (???) kan forstyrre svarresultatet fra prøven. Ingen andre som fikk noe lignende tilbakemeldinger?

Jeg avtalte også om når det passer seg med ny celleprøve. Fastlegen min mente vi kan vente til over nyttår i og med alle hormona etter fødsel (???) kan forstyrre svarresultatet fra prøven. Ingen andre som fikk noe lignende tilbakemeldinger?

Celleprøve?

Når jeg var på kontroll så sjekket de urin, blod, blodtrykk og en kjapp underlivs kontroll. Jeg selv måtte ta opp prevasjon.

Ja jeg fikk beskjed om å vente minst tre mnd pga fødsel/hormoner med å ta celleprøve. Bedre med lengere man venter ja sa legen. Så blir ikke noe kontroll på meg før jeg tar celleprøven

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Har ikke hatt 6-ukerskontrollen hos legen, ble i stedet en tur til privat gynekolog med klippet mitt som revnet. Fikk tatt en sjekk av det ytre, samt ultralyd av slimhinner, livmoren og egglederne :)

Back
Topp