6 ukers kontroll

Anin

Elsker forumet
Himmelbarn
Er 6 ukers kontrollen hos lege, eller jordmor? Fikk aldri gått på dette etter nr. 1! Hvis man vil sette inn spiral, er det aktuelt på 6 ukers kontrollen?

Sent from my iPhone using BV Forum

Det bestiller du time for selv, enten da hos lege eller gynekolog, eller jordmor :) tror nok ikke de setter inn spiral på den kontrollen, men det skal snakkes om prevansjon så da kan du sikkert få ordnet det :)
Jeg skal bestille etterkontroll hos hun som tok imot veslegutt, hun har privat praksis ikke langt unna oss :)

Jeg har fått resept på hormonspiral allerede, slik at jeg kan sette denne inn på 6 ukers kontrollen. Fikk resepten i uke 36 ca :) det er nok forskjellig hvordan de ulike praktiserer:)

Tror du kan få resept på spiral av fastlegen, så han kan sette den på kontrollen, men som hegavik sier så kan det vere forskjellig praktisering, men ring å hør slik at du kanskje kan slippe 2 turer til legen :-)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Takk
Blir det kun tatt opp prevensjon på 6 ukerskontrollen??

Ja, absolutt!

Edit; ser nå at det står om det kun blir tatt opp det, og ikke om det blir tatt opp :p *ammetåke allerede??* :p

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Last edited:
Blir det kun tatt opp prevensjon på 6 ukerskontrollen??

Nei, du kan jo også få sjekket deg nedentil, om alt er som det skal. I tillegg sjekker de vel om livmora har trekt seg fint tilbake og om magemusklene er klare for å trene igjen;) jeg tenkte også å sjekke blodprosenten.

Nei, du kan jo også få sjekket deg nedentil, om alt er som det skal. I tillegg sjekker de vel om livmora har trekt seg fint tilbake og om magemusklene er klare for å trene igjen;) jeg tenkte også å sjekke blodprosenten.

Vet du hvordan de sjekker om livmoren har trekt seg tilbake? Er nå bedre nå enn da, men syntes det var grusomt når de klemte på magen på sykehuset for å få den til å trekke seg. Håper ikke det blir mer magepress :P

Back
Topp