6-ukers kontroll til lege

Embla

Embla
Jeg skal på dette nå på torsdag. Hva er det man går gjennom der? Er det GU også? Kjenner jeg gruer meg litt til det, da jeg har fått ny, mannlig, ung lege som jeg ikke har vært til enda...

noen bare prater mens andre leger tar GU. Offf,ja jeg og har ung mannlig lege, men når jeg ringte og bestilte time så sa jeg at jeg ville til en kvinnelig lege. Å det fikk jeg. Er jo litt greit og vite om alt er "fint" oppi der etter fødselen..hehe, så er jo litt greit og ta GU hvis en har sydd litt.

Ja du har rett i det, greit å sjekke "ståa" lissom... Skulle spurt etter kvinnelig lege jeg også hadde jeg tenkt på det... Jaja- det er vel bare å lukke øynene og late som jeg er et helt annet sted :-p Det er jo fort over...

Jeg var inne før helga. Tok ikke GU. Han sa det ikke var praksis lenge, så lenge ikke pasienten opplevde plager. Tror ærlig talt ikke han var så gira på å gjøre noen undersøkelse heller..

Var på 6-ukers for en stund siden jeg da, fikk jo før tiden... Men! Legen hører hvordan det går med deg, spør om fødselen og slikt. Min måltd blodtrykk, urinprøvetest og blodprosent (kanskje pga svangerskapsforgiftningen) og tok GU fordi jeg hadde meeget vonde hemoroider etter fødselen. Går til en mannlig lege i 50-årene, helt ok egentlig. Vi lo det bort og så er han helt profesjonell så gikk helt fint det. Alle leger har sett det før, og med tanke på alle folkene som deltok på fødselen syns jeg det nesten var "normalt" å spre beina for nok en lege. Fikk hvertfall medisin og ble kvitt merakkelset der bak, og lykkelig glad for at jeg sa fra om tilstanden og tok GU for å få rett behandling :) greitt å vite at alt er i orden og gror fint! Masse lykke til, det går så fint skal du se :)

I følge min lege er 6-ukerskontroll på vei ut. Eneste hun syntes var viktig var å gi meg prevensjon..

Da har jeg vært på kontroll til min nye, unge (og må dessverre si kjekke...) lege... Jeg er glad det ikke ble GU-undersøkelse, det får jeg heller gjøre til min faste gynekolog. For tror dere ikke jeg sitter og rødmer (!!) da temaet sex og prevensjon kommer opp!! OMG- jeg gremmes- husker ikke sist jeg var sprutrød som en fjortis!! Er det mulig!! Måtte jo le av det og selvsagt fortelle det til min mann når jeg kom hjem... Han syns nok ikke det var like gøy som meg, men... Huff- jeg vil ha en kvinnelig lege... Men dessverre ingen ledige og jeg har lyst til å være på akkurat dette legekontoret. Jaja- jeg er jo ikke så ofte til lege da...

Da har jeg vært på kontroll til min nye, unge (og må dessverre si kjekke...) lege... Jeg er glad det ikke ble GU-undersøkelse, det får jeg heller gjøre til min faste gynekolog. For tror dere ikke jeg sitter og rødmer (!!) da temaet sex og prevensjon kommer opp!! OMG- jeg gremmes- husker ikke sist jeg var sprutrød som en fjortis!! Er det mulig!! Måtte jo le av det og selvsagt fortelle det til min mann når jeg kom hjem... Han syns nok ikke det var like gøy som meg, men... Huff- jeg vil ha en kvinnelig lege... Men dessverre ingen ledige og jeg har lyst til å være på akkurat dette legekontoret. Jaja- jeg er jo ikke så ofte til lege da...
I love it!! :-D Er det ikke bare hærlig å være litt fjortis innimellom mas og knas og småbarnsliv?? Det gjorde deg nok sikkert bare godt:-)

Mas og knas faktisk.. Jaja, passet vel like godt det..:-)
Hehe, joda :) Bare håper det ikke blir slik hver gang jeg skal til legen. Men skal vel ikke snakke så mye om sex og prevensjon da ... :)

Hehe, joda :) Bare håper det ikke blir slik hver gang jeg skal til legen. Men skal vel ikke snakke så mye om sex og prevensjon da ... :)
Hehe.. Ja det kommer vel an på hvor mye du har fått med deg etter sist besøk;-) Legen min skrev ut resept på p-piller sist. Jeg tok den ikke ut, og ble gravid.. Var det planlagt? spurte han da jeg var inne på kontroll.. Nixnbixn:-)

Back
Topp