6 ukers kontroll,stor baby

Luckyus

Flørter med forumet
JuniJubel2021
Da har vi vært på 6 ukerskontroll, 1,5 uke over tiden :) hun er altså 7,5 uker..
Hadde gruer meg litt til denne dagen, på grunn av veingen..
Og da hun ble lagt på vekta, gikk den helt opp til 5,910:eek: Herregud, det er opp 2,5 kg på under 2 mnd! Siden hun bare får mme så skjærer det i mammahjetet...hvertfall når alle andre på barselgruppa sitter der og ammer og har babyer som veier 1kgnmindre, og helsesøster påpeker at vi må kanskje snakke litt sammen om vekta ved neste kontroll om det fortsetter sånn her.. Men hun er jo lang! Vi måte henne hjemme og hun er i allefall 62 cm :) Tenker at om hun hadde fått mm kunne hun blitt så tjukk hun bare ville, men hun er så glups og jeg føler vi må knipe på maten, fordi ligger hver dag ligger på rett under en liter... Bah, skulle sångjerne ønske jeg fikk til ammingene forbi få bort min dårlige samvittiget og alt kunne bare vært greit:oops::rolleyes:

Hei:)

Ikke bry deg om slike dumheter.For det er nettop det det er! Synes det høres ut som babyen din er helt som den skal ifht vekt jeg. Du må ikke glemme at babyen din nesten er 2 mnd , mens de andre var 6 uker! Klart det da er forskjell.
Personlig mener jeg at baby skal få spise seg mett ved hvert måltid. Blir helt feil for meg hvertfall, å holde igjen på matingen. Dessuten er de babyer- de har lov å være litt gode og runde- bedre at det er litt ekstra enn motsatt.

Legger ved denne:)
Den synes jeg du skal gi til helsesøsteren:smiley-angry026

image.jpg

Ikke det at jeg holder igjen på maten altså, hun får spise seg mett, men prøver noen ganger med litt mindre flasker, men da ender jeg alltid opp med å lage mer :) tror vi snart må opp i 200 ml i noen flasker, men di gangene hun har fått det, så har hun til gjengjeld tatt seg en laaang lur, så mulig hun har en hemmelig plan bak allt glupskheten :p
Syns hun er søt jeg, med goe bollekinn og valkete armer og lår :love017 Hun løper det nok av seg om hu skal henge med storesøskna! :D

Mi veide 5 kg på seksukerskontrollen, hun var vel også ca 7,5 uker. Fikk ingen kommentar om det.
Har ei Vennine som gir mme til dattera si og hun var glupsk og ble tidlig stor, god og rund jente :) hun spurte legen og helsesøster hva hun skulle gjøre, for hun lille ble bare så hissig hvis hun ikke fikk nok melk. De sa at hun måtte bare gi henne til hun ble fornøyd, selv om hun var stor. De bestemmer hvor mye og vi bestemmer hva. Det kommer nok av når de begynner å krabbe og gå ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Den der litersgrensa. Hva er den for? Er det på grunn av vannet og at nyrene ikke takler mer vann?

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Den der litersgrensa. Hva er den for? Er det på grunn av vannet og at nyrene ikke takler mer vann?

Litersgrensa?? Det har jeg ikke hørt om, er det snakk om maks begrensning på vann?
Vet at det er fysisk mulig å drikke for mye vann. Fysikklæreren min hadde en kompis som ble litt påvirket av å være for lenge på ubåt, så han drakk seg i hel på vann da han kom på land. Med mindre fysikklæreren løy i timen da...

Sent from my iPhone using BV Forum

Ja, maks en liter mme i døgnet sies det.

Ja, man kan drikke seg hjel på vann. Men tror det er noe med nyrene og for mye vann til babyene. Husker ikke helt.

Back
Topp