6 ukers kontroll for mor

Embla88

Elsker forumet
Septembermødre <3
Junilykke2018
Har dere vært?
Hva inneholdt legetimen? GU?
Noen som har startet på prevensjon igjen?

Jeg har ikke bestilt ennå, men burde kanskje gjøre det snart. Hos fastlegen eller hos gynekolog?

Fikk vite på sykehuset at det er vanlig å ta opp det med prevansjon på 6-ukers kontroll
Har ikke vært enda, men fikk innkalling til kontroll på sykehuset fordi hun ble tatt med vakum. Så må kanskje ta en time hos fastlegen i tillegg

Fikk vite på sykehuset at det er vanlig å ta opp det med prevansjon på 6-ukers kontroll
Har ikke vært enda, men fikk innkalling til kontroll på sykehuset fordi hun ble tatt med vakum. Så må kanskje ta en time hos fastlegen i tillegg
Kontroll for deg på sykehuset? Gutten vår ble også tatt med vakuum, men det ble kun brukt på ett trykk når han var så og si ute da. Fikk ihvertfall ikke beskjed om noe spesiell oppfølging. Bør vel ringe fastlegen, men gleder meg ikke akkurat :p Typisk meg å utsette ting jeg egentlig ikke har lyst til! :p

Jeg var hos fastlegen. Tok blodtrykk, snakket om fødselen og om prevensjon. Kunne også levere urinprøve dersom jeg hadde mistanke om UVI. Ingen GU.

Hadde valget mellom minipille og spiral som prevensjon siden jeg ammer, men velger å bruke kondom frem til jeg kan starte på p - piller igjen. Kunne evt begynne med p-stav etter 3mnd.

Fikk aldri vært på noe 6ukerskontroll med de 2 andre, så gjør nok ikke det denne gangen heller, tar heller en GU undersøkelse på et privat sted om et år eller 5 :p
her blir det kondomer til gubben "kapper strengen" ;) jeg tåler ikke så mye prevansjon, tenkte jeg skule prøve p-stav, men gubben syns det ser så nasty ut.. :p

Blæ det var det også ja, her ble det tatt KS, men skal i veg på kontroll for å ta celleprøve! Anbefaler alle andre også til å gjøre det!

Kontroll for deg på sykehuset? Gutten vår ble også tatt med vakuum, men det ble kun brukt på ett trykk når han var så og si ute da. Fikk ihvertfall ikke beskjed om noe spesiell oppfølging. Bør vel ringe fastlegen, men gleder meg ikke akkurat :p Typisk meg å utsette ting jeg egentlig ikke har lyst til! :p
Kontroll for meg på sykehuset ja. De hadde visst rutine på det for alle som måtte ha hjelp av lege, selv om det bare var litt.

Kontroll for meg på sykehuset ja. De hadde visst rutine på det for alle som måtte ha hjelp av lege, selv om det bare var litt.
Det er jo kjempe bra. Her ba jeg selv om oppfølging pga store rifter siden jeg har dårlig erfaring med sting som skal løses opp av seg selv, så jeg skal på sykehuset 4 uker etter fødselen.

Skal til fastlegen. Vurderer å bestille hos gynekologen for GU også, siden han kom med vakuum og klipp.. Vanlig å snakke om fødsel, amming, hvordan det går, se på evt. sår, blodtrykk og urin ved behov, blodprøver ved behov, prevensjon

Var på kontroll hos legen igår. Pratet om hvordan fødselen var, hvordan det går med ammingen og sånn ellers. :) Litt som samtalen med HS egentlig. Tok også opp dette med prevensjon. Det var valgfritt om man ville ha GU, så jeg tok det ikke nå siden jeg har hatt KS. Skal tilbake på nyåret for å ta celleprøve, så får jo liksom en sjekk da. Legen anbefalte meg å vente, siden det kunne være litt ubehagelig siden det kan være litt sårt og tørt nå. :p

Hos min tok de blodprøve i fingeren, målte blodtrykk og spurte hvordan jeg har det. :P Skulle visst hatt med urinprøve, men det visste jeg ikke. Men det var visst ikke nødvendig å komme med en i morgen fordi alt annet var helt perfekt. :)
Var sikker på at han skulle ta en underlivssjekk, men nei det var visst ikke vanlig lenger da folk flest er så opplyst og vet om det er noe gale down there :P

Back
Topp