6 ukers kontroll for mor

Fly

Elsker forumet
Kan man ta den hos jormor feks? Jeg bestilte uken etter jeg fødte(19 feb) og fikk time den 26 mai!! Jeg orker ikke å vente så lenge mer nå.. Kan jormor gi resept på p piller?

Etter vanlig fødsel tror jeg de fleste har en underlivsundersøkelse hos legen på 6 ukers kontrollen, veit ikke om jordmor utfører den...
Men hvis det bare er det at du trenger p-piller kan du vel bare ringe legekontoret og si du vil ha det, vil jo tro det ikke er noe problem..? så sant du ikke ammer da, for da kan du vel bare ta minipille eller noe sånt...
hehe ikke så mye hjelp her kanskje men jeg ville ringt og spurt jeg, da får du ihvertfall svar med en gang :-)

Jeg er så drittlei legekontoret mitt, jeg har ringt og spurt om jeg bare kan få p piller resept ( ammer ikke mer) men jeg fikk bare beskjed om å vente til legetimen min og ta det med legen! Jeg har jo ikke tid til å vente på legen, har ikke akkurat lyst på to tette eller :p  Jeg bryr meg svært lite om underlivsundersøkelsen i seg selv, vil bare ha p pillene!

bruk kondom sålenge da vel :P

Jordmor kan ikke skrive ut resept på p-piller nei, så du må nok få deg time hos legen evt få de til å skrive ut en resept om du vet hvilken type du skal ha...

Fly skrev:
Kan man ta den hos jormor feks? Jeg bestilte uken etter jeg fødte(19 feb) og fikk time den 26 mai!! Jeg orker ikke å vente så lenge mer nå.. Kan jormor gi resept på p piller?

Jeg tok kontollen hos jordmor og hun skrev ut resept på spiral til meg. Det var ikke noe problem. Kan du ikke ringe å høre med henne

du kan jo gå til gu å få p-piller.

eller så kan du jo bruke kondom hvis du er så lysten :P

Sha skrev:
du kan jo gå til gu å få p-piller.

eller så kan du jo bruke kondom hvis du er så lysten :P

Det er jo også sånn at det anbefales å bruke kondom under renselsen, og det er jo slettes ikke uvanlig at den varer mer enn 6 uker...?

Back
Topp