6 ukers kontroll av mor

[trultemor]

Elsker forumet
I dag var jeg på 6 ukers kontroll hos gynekolog. Liker best at det er en gynekolog som skal grave meg der nede jeg, og ikke fastlegen min som jeg går til med alt annet. Og han gynekologmannen er veldig behagelig, flink og hyggelig.

Jeg trodde jeg skulle få satt inn hormonspiral der i dag, noe jeg ønsket, men den måtte jeg kjøpe først, så det var en overraskelse. Fikk resept da. Så jeg dro og kjøpte den etterpå. Over tusen kroner!!? Jeg fikk sjokk! Også bare en meter med emballasje da.. hehe.

Men kontrollen gikk greit, alt var fint og flott, så skal jeg tilbake om 2 uker for å få satt inn spiral.

Hva med dere andre? Vært på kontroll ennå?

Hva skal dere ha som prevansjon hvis dere skal ha noe? Jeg skal hvertfall IKKE ha flere barn på MAAAANGE år, hvis jeg skal ha flere.

Flere som skal ha eller har fått hormonspiral?

hei...
jeg skal oxo ha hormon spiral skal på seks ukers kontroll om 3uker jeg,så skal prøve og få kjøpt før da må jo ned og hente resept..ja den er veldig dyr men er jo vært det...
skal ikke ha flere barn så er greit og være sikker..

er ikke sånn inni dette her jeg.. men er hormonspiralen 120 % sikker? skal ikke ha flere barn vi heller... må vel nesten ta kontakt med legen jeg for å få resept.. og bestille tid til 6 ukers kontroll..

jeg skal også ha hormonspiral. De skal være like sikre som sterilisering. Man kan ha den i 5år og kan bli gravid med det samme man tar den ut. de er jo dyre men man sparer jo masse når vi slipper utgifter til piller,kremer,kondomer o.l + bind/tamponger i 5år.

Back
Topp