6 ukers fedrekvote vedtatt!!!

Bortsett fra at de har bytta om full og redusert sats, da. [:D] Regner med de mener 44 uker med full sats, og 54 uker med redusert sats.

Så kjempebra at pappa får seks uker! Har hørt rykter om det ei stund, men nå ble jeg kjempeglad for å se det svart på hvitt! Hurra!

kankskje det jeg sier nå er drøyt, men pappa skullle ha minst 3 mnd .. det blir en tung tid for mamma hjemme de første månedene hjemme, og da er all hjelp hun kan få fra pappa kjærkomment... men man kan vel få seg sykmelding da (pappaer)[:)]hadde ingen betenkligheter m å gjøre det..

Er dette for fedre som ikke har tatt pappaperm, eller er det kun for fedre med barn som fødes etter 1 juli? noen som vet???

Mammaen får jo ikje betaling da...

Det kan di ta nor det passer, kan dele det opp i en dag i uken eller 1 uke i mnd. Dette bestemmer dere... Må bare gi beskjed rett før han tar det ut slik at pengene til deg blir stanset da... Du kan jo også ta 1 mnd ferie, da forlenger du permisjonstia di. Men du får ikke penger da heller...

Nor pappen tar ut permisjon er det jo egentli for at mammaen skal ut å jobbe, så då er det fraen som får 80 eller 100% lønn av sinn lønn

Nei dette er ikke lett å mye å tenke på, Men er jo bra at en kan bestemme mye selv... Mannen min tar 2 timer fri noen dager i uken så får vi han hjem tidligere;)

Jeg skjønner ikke helt dette... kan noen forklare meg? Betyr det at antall permisjonsuker er utvidet fra 42/52 uker til 43/53 uker????? Hva vil det si at pappaen får seks uker i motsetning til fem????

ORIGINAL: Labben

Jeg skjønner ikke helt dette... kan noen forklare meg? Betyr det at antall permisjonsuker er utvidet fra 42/52 uker til 43/53 uker????? Hva vil det si at pappaen får seks uker i motsetning til fem????

Permisjonstiden er økt fra 43/53 til 44/54 for de som føder etter 1.juli. 6 uker (mot 5 tidligere) er forbeholdt far.

ORIGINAL: bessa

Er dette for fedre som ikke har tatt pappaperm, eller er det kun for fedre med barn som fødes etter 1 juli? noen som vet???

Dette gjelder visst bare di som føder etter I. Juli....

[:D]

Back
Topp