6 uker på vei

juni22

Andre møte med forumet

jeg skal ta ultralyd til fredag, er det noen som vet om det er stor sjangs for å se fosteret, er ca 7 uker iinn i svangerskapet på fredag, så sa legen at det kan hende di ikke kan se det så tidelig, er det noen som har tatt ul så tidelig? er veldi urolig for at det ikke er noe der alikevel, tok jo graviditets testen hos legen.. 

Hei:) Jeg har vært på ul tidlig :) Ettersom vi lager barn hos legen, dvs ivf så får du henvisning til tidlig ul uke 7. Da jeg var gravid første gang så vi et nyydelig lite hjerte slå og fikk høre d i uke 7 <3 det samme skal vi denne gangen, er 6+6 på vei dn dagen vi skal på ul. er d noe der så ser gynekologen det. lykke til:))>

Mener jeg var på ul 7+2 sist gang. Da fikk vi se en "babyklump", plommesekken, og et bankende lite hjerte emoticon

Jeg var på ul (pga blødning) i forrige uke og da var jeg 4+3 (ifølge mine beregninger ihvertfall). Og da så vi dessverre ingenting annet enn det mørke feltet for fosterposen. Hun sa det var for tidlig å se noe mer. Jeg skal tilbake 28. sept og da er jeg 7+2 og da mente hun at hun kunne se om det var noe der.

Med første hadde jeg så vidt nådd 6 uker ved første UL, så ett nydelig hjerte som slo :)

Var på UL på fredag.
Var da 6+3
Så et hjerte som slo :-)

Hvis vedkommende som skal gjennomføre ul eer dyktige så vil de kunne se et hjerte som  slår allerede i uke 6. Er du riktig uheldig så kommer du til en lege som ikke vet hva h'n skal se etter.

Vet nemlig om en slik i sandefjord. Ei venninne av meg var der i uke 7 han nektet for at hun var gravid. Hun hadde ikke blødd og nektet å godta svaret hans. Så 1,5 uke senere drar hun til en privat klinikk som kunne bekrefte at hun var nesten 9 uker på vei.

Har selv vært til ul i begynnelsen av uke 6 og så et fint hjerte som banket, men har også vært hos denne legen som jeg nevnte over her da jeg var 7,5 uke på vei, og han så ingenting, zooomet ikke eller noe. ( den gangen vaar det jo en blæremola , men som sykehuset sa: Dersom det ble foretatt et innvendig ul så skulle hvem som helst sett det. Så sykehuset nektet at jeg gikk til videre oppfølging hos han. )

Dette ble langt, men JA du skal kunne se hjertet så sant du ikke har en idiot lege som ikke kunne sett det om det så var rett foran nesa på han.. ( litt sint på han her ja)

jeg skal på UL i morgen, er det da innvendig eller???

tar kun innvendig så tidlig, hjertet slår og ser ut som en liten eylien hehe

Idus87 skrev:
jeg skal på UL i morgen, er det da innvendig eller???

Det ble tatt utvendig, innvendig var ca 4 uker. Ble jeg fortalt av JM, nydelige bilder!

Back
Topp