6 mndrs kontroll

Kvælpklein!

Elsker forumet
Vært på 6-mndrs kontroll idag og hun var 6870 gram og 68 cm. Plutselig strukket seg 3 cm på en måned! Alt så normalt ut. Fikk kommentarer på at hun var sterk og spenstig i bevegelsene. Legen sa det ikke var lenge til hun ville kunne.sitte, men kan ikke skjønne det?! At hun er i nærheten av å sette seg opp selv! Hun løfter jo bare såvidt på rumpa når hun ligger på magen. Hun er sterk i magemusklene da, for hun løfter hode leeeenge når hun ligger på rygg. Nysgjerrig til de grader. Hun ble litt trøtt på slutten, så hun spente seg sånn at hun fikk ikke sjekka hoftene godt nok da. Blir spennende og se framover om hun knekker åle-koden snart. Hun dytter seg bakover når hun ligger på bare gulvet, men det er nok ikke bevisst enda. Hva med dere andre?

Oi, hun var liten i forhold til min Hehe...
Var idag, og han var 11,8 kg og 76 cm lang..Legen sa han var like stor som en 1åring..
Men,skal sies at pappaen,bestefaren og farfaren er rundt 1.90cm og veldig kraftige og muskuløse ...hehe...:)

Har visst fått en mini-sumobryter :)
Men,gutter er vel nesten alltid større enn jenter..Stort sett ..

Flott jente :)

Vi skal på kontroll på mandag - gleder meg :)

lennypenny skrev:
Var idag, og han var 11,8 kg og 76 cm lang..Legen sa han var like stor som en 1åring..
Men,skal sies at pappaen,bestefaren og farfaren er rundt 1.90cm og veldig kraftige og muskuløse ...hehe...:)

Jippi! Godt å høre at det ikke bare er jeg som har en mini-sumobryter! Min var 11,8 kg og 76 cm på 6 mnd-dagen sin.  :)

Hvor mye mat får han i løpet av dagen? Kjenner jeg er litt usikker på matmengden når han er så stor...

Lykkeliky skrev:

lennypenny skrev:

Jippi! Godt å høre at det ikke bare er jeg som har en mini-sumobryter! Min var 11,8 kg og 76 cm på 6 mnd-dagen sin.  :)

Hvor mye mat får han i løpet av dagen? Kjenner jeg er litt usikker på matmengden når han er så stor...

Hehe, ja, trodde jeg nesten var den eneste hehe...:)
Han spiser ikke sååå mye nå mer...
ca 1 glass med frukt eller/gr.saker i løpet av hele dagen,, Han nekter å spise  grøt :(
Også lager jeg alltid 180ml og ikke mer om gangen, blir ikke drukket opp... Ca, 6-7 ganger i døgnet tenker jeg..Litt forskjellig det også...

Gikk jo ikke å fullamme mer, var helt utslitt.. Ungen skrek støtt og stadig :) hehe din da ? Hvor mye spiser han ?

Jeg ammer enda, og han får pupp når han vil ha. Som regel ca hver tredje time, og da tømmer han begge puppene (gjort siden fødselen). I tillegg får han 1 porsj grøt på kvelden fast. I tillegg litt middag og frukt, men ikke på helt fast basis enda. Nå vurderer jeg å øke opp til en grøtporsjon til, og han fikk det i dag. Han er veldig urolig på nettene, så jeg håper han sover bedre når jeg øker på med fast føde.

Men jeg synes dette er vanskelig som sagt, for noen sier han bør få mye fast føde siden han er stor og legger på seg masse av (den feite) morsmelka, mens andre sier at han ikke trenger mer fast føde hvis han virker fornøyd med det han får. Noe han forsåvidt gjør.. HS svarer bare vagt når jeg spør, og at jeg må kjenne på magefølelsen. Vanskelig når jeg ikke har noen magefølelse. :P

Her ligger det nok også i genene. Både jeg og mannen er høye (179 og 193) og har kratig beinbygning. :) Storesøstera er også stor. Hun er 3 år om en måned og nærmer seg 21 kg. Hun er ca 106-107 cm.

Back
Topp