6 mnd kontroll

Yummy_mummy

Februar 2014 Miss Gode Råd <3
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Septemberlykke 2016
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Oktoberlykke2020❤
Hvor lange er babyene og hvor mye veier de nå? Skal på kontroll, men hs er syk, så jeg får ikke sett om vekt og lengde er innenfor normalen, så sa spør jeg dere :) :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi skal på HS på tirsdag :-) Men var innom for noen uker siden for å se hvor lang hun var og hvor mye hun veide... var vel rundt 70 cm og 8,8 kg :-O Men det skal sies at hun er over den røde streken på lengde (hun var iallfall det på 5 mnd kontroll).

På 5 mnd kontrollen var han en uke fra 6 mnd, da var han 69 cm og 7,3 kilo. Over snittet på lengde, under snittet på vekt.

Vi var på 5 mnd kontroll i går og han er 5,5 mnd. Veide 7,7 kg som var midt på gjennomsnittet og var 66 cm som er litt under gjennomsnittet. 43,2 cm rundt hodet som også var på gjennomsnittet :)

Lillegutt 5/3-14 <3

Min gutt var på 6 mnd kontroll i går, han var 6390 g og 64 cm lang.. Ligger på den røde streken nederst på "normalen"...

På 6 mnd kontroll var hun 71 cm og 8230 gram. Stor jente, og helt innenfor normalen :)

♡Maren 03.04.07 Henriette 12.01.14♡
☆taster fra telefon☆

På 6mnd kontrollen var hun 67cm og 7,6kg. Akkurat på den grønne streken. :)

Var på 6mnd kontroll idag, men er 7,5mnd :p var nå 7670g og 68cm, 43,3cm rundt hodet:)

Celia 11.01.14

6mnd var han 67,5cm og 7550g.. Ganske gjennomsnittlig sa hs☺

Go'gutten født 12.02.14♡

Var på kontroll i går 6mnd og 2uker.. 70cm og 7390.. Over gjennomsnittet på lengde og under på vekt..

Var på 6 mnd kontroll i går og han var 8910 g og 68 cm. Han har vært litt syk siden fredag, og veide 9020 g da han ble veid da.

Google percentilskjema ;)

Her ligger hun iallfall på den øverste røde streken... kan være litt over.

672-21-percentilskjema-jente-0-6-ar-hoyde-vekt.jpg

Jenter fra 0-6 år :-)

Lillesøster er 68 cm lang og 8,3kg. 6 mnd om en uke. Nå skal jeg innføre fast føde 3 ganger dagen evt trappe ned på ammingen.

På vekststudien.no finner du vekstkurver
Min gutt var forresten 8,0 og 68 lang

Er det kontroller hver mnd i Norge?

Sent from my iPad using BV Forum

Er det kontroller hver mnd i Norge?

Sent from my iPad using BV Forum
Nei :) er 0-2 uker, 4 uker, 6 uker, 3mnd, 5mnd, 6mnd, 8 mnd, 10-11 mnd, 11-12mnd og 15 mnd. Så 2 år og 4 år.

Jeg hadde hyppige kontroller i starten på grunn av vekta hennes... ellers så har HS gjerne spurt om jeg ønsker kontroll før de faste... Så virker som jeg kan velge litt selv.

Nei :) er 0-2 uker, 4 uker, 6 uker, 3mnd, 5mnd, 6mnd, 8 mnd, 10-11 mnd, 11-12mnd og 15 mnd. Så 2 år og 4 år.

Oj! Det var ofte!
Her er det:

Fra fødsel og de første 14 dagene er det 1 gang i uka, 5 uker ved lege, 2 mnd, 5 mnd ved lege og 1 år.

Det er mer du ringer når du føler du har behov så kommer de hjem til deg. Evt kan du stikke innom på åpen helsestasjon.

De veier bare de første ukene og etter det ser de ann barnet om det vokser og trives.

Oj! Det var ofte!
Her er det:

Fra fødsel og de første 14 dagene er det 1 gang i uka, 5 uker ved lege, 2 mnd, 5 mnd ved lege og 1 år.

Det er mer du ringer når du føler du har behov så kommer de hjem til deg. Evt kan du stikke innom på åpen helsestasjon.

De veier bare de første ukene og etter det ser de ann barnet om det vokser og trives.

Her er det jo vaksiner på 3 mnd, 5 mnd, 10-11 mnd og 15 mnd. Lege på 6 uker, 6 mnd og 11-12 mnd.

Februar-14 mamma <3

Back
Topp