6 mnd grøt til 5 mnd baby?

Satinsky

Prinsemamma
Lillegutt virker lei av de to grøtsortene som Nestle har til babyer mellom 4-6 mnd. Kjøpte havregrøt med bringebær og banan, som er til 6 mnd, og blandet litt av denne inn i havregrøten for 4 mnd. Skåla gikk ned på høykant. Nå har jo lille spist grøt i en mnd, med gradvis økende menge. Noen andre som ikke følger aldersgrensene på maten?
 
Du kan jo lage grøten selv? Da slipper du de søte ferdigproduktene og slipper at grøten inneholder palmeolje! Er veldig enkelt å lage grøten selv! Og hvis mam gjør det på "riktig" måte får de i seg alt de trenger av næringstoffer. Margit Vea har en fin blogg og med oppskrifter på babygrøt! Her går den hjemmelaget hirsegrøten ned på høykant! Dvs den lille porsjonen hun klarer.....har en småspist liten frøken:)
 
Har prøvd godnatt grøten fra Nestlé og eple/banan fra Hipp, begge 6 mnd og hn er litt over 5 mnd. Han likte begge sorter veldig godt, merker ingen forskjell.
 
Du kan jo lage grøten selv? Da slipper du de søte ferdigproduktene og slipper at grøten inneholder palmeolje! Er veldig enkelt å lage grøten selv! Og hvis mam gjør det på "riktig" måte får de i seg alt de trenger av næringstoffer. Margit Vea har en fin blogg og med oppskrifter på babygrøt! Her går den hjemmelaget hirsegrøten ned på høykant! Dvs den lille porsjonen hun klarer.....har en småspist liten frøken:)


Jeg lager middager selv, for jeg kommer aldri til å kjøpe middag på glass. De ferdigkjøpte grøtene er ikke tilsatt sukker, men inneholder riktig mengde jern, sporstoffer og alt annet. Foreløpig spiser han så lite at jeg ikke lager grøt selv med mindre den kunne vært fryst i porsjoner som middagen. Palmeoljen er det ikke mye av, og jeg regner med at han tåler det, som vår generasjon har gjort. Det er den eneste maten han noen gang vil få av oss med palmeolje i, så jeg tar sjansen :)
 
Har prøvd godnatt grøten fra Nestlé og eple/banan fra Hipp, begge 6 mnd og hn er litt over 5 mnd. Han likte begge sorter veldig godt, merker ingen forskjell.

Takk for svar, godt å vite at flere gjør dette:)
 
Her har jeg slengt oppi sviskemos ca annenhver kveld for å variere. Har også laget aprikosmos nå. Fryser i isbitformer fra ikea. Moser i blender :)
 
Miniher får å av og til 6 mndr grøt.. Mn så fikk jeg beskjed om att han skulle få Mme rett etterpå og ikke en time etter som vi har pleid, men han ble så mett av 6 mndr grøten att jeg ikke fikk i ham noe Mme, så jeg gav ham 4 mndr grøten istedenfor i dag morges, da orka han melk å ...

Har fått beskjed om å gi mini 1 porsj grøt + 110-120 med Mme morgen + kveld. I tillegg spiser han 1 middagsglass om dagen

Sent from my Nexus 7 using BV Forum mobile app
 
Er det ikke gluten i 6 måneders grøtene? Kan dem reagere på det?

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
 
Det er i alle fall gluten i noen av dem. De anbefaler jo etterhvert å gi gluten tidligere. Ikke i store mengder. Det kan forhindre at man får cøliaki senere i livet visstnok:)
 
Back
Topp