6 mnd baby, tips om mat

lillelilly

Første møte med forumet
Hei dere, vi trenger noen tips.

Vi har en 6 måneder gammel datter. Hun har aldri vært noe særlig glad i puppen, og har siden hun var 4mnd spist godt med mat i form av grøt, grønnsaker, frukt og noe mme. Hun har også fått pupp på natten, siden hun ikke vil ha om dagen. Nå er puppen om natten erstattet med mme.

Hun spiser pr dags dato:
ca 07 Grøt
ca 10-11 Grøt
ca 14-15 Middagsglass
18 Grøt
ca 22 mme
mme om natten
Frukt innimellom

Problemet er at hun de siste dagene kniper igjen munnen og nekter å spise mer enn noen få skjeer ved hvert måltid. Hm.. Hun får ulike varianter av grøt, ulike middagsglass og forskjellige typer frukt. Men nå vil hun plutselig ikke ha noe.

Hun er kvikk og kjapp og spinner rundt på gulvet. Frisk som en fisk ser det ut til. Men grunnen til at vi bekymrer oss litt er at hun er så liten, hun veier bare 6050 (66cm) selv om hun er 6 måneder.

Vi trenger tips til hva og hvordan. Hva er lurt å gi? Vi har for eksempel prøvd most brød med banan, men det var ingen suksess. Vi blander også ut grøtpulver i frukten. Husker ikke helt hvor vi leste det, men det høres fornuftig ut. Har dere noen andre forslag? Vi trenger tips! Masse tips! Og gjerne også hvordan. I dag har vi lat henne ha sin egen skje, sånn at hun kan "spise selv", og vi kan putte inn mat mens hun spiser på sin egen skje. Lurerier! :-)

Takknemlige for svar.
 
Snuppa er 6,5 mnd hun spiser ca sånn her:
 
07 - 100-180 ml velling av MME og grøtpulver
11 - ca 50 ml grøt, litt fruktmos og noen brødbiter og vann
13 100-150 ml MME
16 100-150 ml MME
-----litt fruktmos innimellom her-----
18 ca 60 ml grøt, noen skjeer frukt og noen biter brød og vann.
 
Hun spiser ikke akkurat så mye. Ligger innenfor normalen på vekt, men langt ned på normalen da.....
Hun vil ikke ha middag enda så det gir vi smakebiter på innimellom.
Dersom jeg gir mer mat, så kutter hun MME...noe hun måååå ha, så vi får holde på sånn her en stund.
 
Jeg ser du også må holde på å lure i henne mat....vi gjør litt sånt vi også. Puh, litt kjipt egentlig
Hvor mye MME drikker hun i døgnet da? Jeg synes snuppa her får i seg litt lite væske...rundt 5-600 ml.
Hvor mye væske får din i seg da?[:)]
 
 
Gutten vår var akkurat sånn når han var rundt 6 måneder.. Men jeg tror det skyltes tenner som var på vei.. Så da levde han på mme og frukt mos i noen uker[:D] så lenge de er frisk og aktiv skal det vel ikke være noe problem. Men du kan jo ringe helse stasjonen å spørre om råd der[:)]
 
Back
Topp