6 dager på overtid

Milla1988- mittførstebarn<3

Spent på min første graviditet <3
Septembermødre <3
Nå begynner jeg å bli litt utålmodig :P Men har overtids kontroll i morgen og håper jeg blir satt i gang =)
er fortsatt i fin form utenom å føle meg stor og tung :P i går måtte jeg hjelpe mannen min å lufte bremser på bilen, å det tror jeg ungen likte, for herlighet som han ble aktiv inni der! jeg hadde aldri trodd jeg skulle orke så mye i uke 41. de siste ukene så har mannen min overvurdert meg skikkelig. ber meg om ting jeg vet jeg ikke orker, for han ser at jeg er i god form. så blir så lei meg når jeg ikke klarer ting å må si nei til å hjelpe han. og han forstår ikke at jeg er gravid å skal hvile de siste dagene. hjemme er det jeg som gjør alt husarbeid, og det er greit så lenge jeg orker det, men de dagene jeg ikke orker så hjelper han ikke til..
han er mye på jobb og resten av tiden på verkstedet sitt for å få unna litt jobb der før ungen kommer. bilene står der jo når ungen er kommet også :/
men litt deilig å ha tid alene og, men grensen til ensomhet er ikke langt unna. har aldri følt meg så alene som i disse 9 månedene!
men snart kommer sønnen min, så da har jeg en å prate med når det blir for stille her =)

gleder meg så masse til å bli kjent med dette lille nurket mitt =)
en dag til med utålmodig venting, så får man en dato på når igangsetting skjer. kanskje jeg er mamma i løpet av helga =)

Kjenner meg litt igjen i det du sier, men har heldgivis en samboer som har begynt å bira litt i hjemmet, han drar frem moppe innimellom, rydder av bordet og setter inn/tar ut av oppvaskmaskin. Men klærne flyter enda på badet og soverommet selv om jeg har gitt beskjed gang på gang at det ikke skal ligge og flytte på gulvet, det får enten legges i skittentøykurv eller brettes og legges pent til dagen etter.... er ikke interessert i å gå og rydde konstant nå når jeg er så sliten....
Dessverre så er han ellers mye avgårde da han har 100% jobb og forsvinner avgårde på ettermiddagen for å sitte på traktoren, da blir det ofte mange timer alene på kvelden og jeg er da kjempesliten når han kommer inn igjen i 21 tiden...

Skal ha en prat med ham i dag, for jeg er avhengig av at han er der for meg nå på slutten og faktisk forstår at jeg har behov for mer hjelp og omsorg.... han må rett og slett lære seg og si nei til andre innimellom.... ikke lett!

Kanskje du bør prate litt med din bedre halvdel? Er jo ikke så moro å gå og være ensom, det er faktisk ikke så kort vei fra å være ensom til å bli deprimert for oss gravide, vi tåler nok litt mindre enn ellers pga hormenene og at man er sliten og lei...

Kjenner meg litt igjen i det du sier, men har heldgivis en samboer som har begynt å bira litt i hjemmet, han drar frem moppe innimellom, rydder av bordet og setter inn/tar ut av oppvaskmaskin. Men klærne flyter enda på badet og soverommet selv om jeg har gitt beskjed gang på gang at det ikke skal ligge og flytte på gulvet, det får enten legges i skittentøykurv eller brettes og legges pent til dagen etter.... er ikke interessert i å gå og rydde konstant nå når jeg er så sliten....
Dessverre så er han ellers mye avgårde da han har 100% jobb og forsvinner avgårde på ettermiddagen for å sitte på traktoren, da blir det ofte mange timer alene på kvelden og jeg er da kjempesliten når han kommer inn igjen i 21 tiden...

Skal ha en prat med ham i dag, for jeg er avhengig av at han er der for meg nå på slutten og faktisk forstår at jeg har behov for mer hjelp og omsorg.... han må rett og slett lære seg og si nei til andre innimellom.... ikke lett!

Kanskje du bør prate litt med din bedre halvdel? Er jo ikke så moro å gå og være ensom, det er faktisk ikke så kort vei fra å være ensom til å bli deprimert for oss gravide, vi tåler nok litt mindre enn ellers pga hormenene og at man er sliten og lei...

har sagt det til han i mange måneder, så føler jeg maser bare. han er flink å kjører meg på legetimer og er med på alle jordmor timer og ringer hver dag å spør hvordan jeg har det, så han viser litt interesse.. men vi har hver vår sofa med et bord i mellom, så han gidder ikke å komme å sitte ved siden av meg. har sitti ved siden av meg 1 gang de siste 2 månedene...
å vi har så vidt vært sammen i 1 år og han var ikke sånn når vi ble sammen, så jeg føler meg skuffa..
han står opp 5 hver morgen og jobber til 4 -5 på dagen, spiser middag og sovner på sofaen å da blir jeg sint, for da har jeg sitti alene hele dagen, så da drar han avgårde for å holde seg våken til kvelden.. så sitter han ved dataen resten av tiden...

det går inn det ene øret og ut det andre øret..
jeg er bekymret for at han bare kommer til å sitte å sove mens jeg har intense smerter og rier. kanskje han våkner å ser sønnen vår bli født. men føler ikke han kommer til å gjøre stort for meg under fødselen, å jeg er bekymret :/

uff nå ble det masse klaging her :(

off overtid må være lange dager, håper det skjer noe snart for din del

off overtid må være lange dager, håper det skjer noe snart for din del

det går greit så lenge jeg er i god form, og har time på sykehuset i morra =)
jeg har gått sykemeldt siden slutten av juli pga for varmt på jobben, så den tiden har gått så tregt! det eneste som fikk tiden til å gå var at jeg hadde lege timer og jordmor timer å se fram til. ellers gikk dagene i det samme :P
så nå vet jeg jo at han snart er her og dagene blir fylt med masse å gjøre, så nå bare gleder jeg meg =)
men er jo spennende når dette setter i gang, og litt skummelt :P
prøver å holde meg i aktivitet, som strikker baby tepper, ser tv, rydder, pakker litt mer i føde bæggen :P
så dagene går sånn tålig fort =)

Off.. Det hørtes ikke noe godt ut :/ her i huset er det jeg som er slasken x) og mannen som rydder og vasker absolutt alt (untatt klærne..) han tok faktisk på meg sokkene idag, utrolig nok x) haha! Det er vel heller han som klager på meg siden jeg aldri gjør ditt og datt.. Men ikke at jeg klarer det pga vond rygg.. Men det forstår jo ikke han :/ så jeg skjønner litt hva du går gjennom..

Håper mannen din tar til fornuft snart! Du skal slappe av nå rett før barnet kommer. Synd at mange mannfolk IKKE ser det :/ offåoff! Føler med deg :) heier på deg! <3

Back
Topp