6 dager gammel baby kaver ved brystet

Junibaby

Betatt av forumet
Min 6 dager gammel baby kaver noe voldsomt med brystet. Gaper og slenger seg på puppen for å så virre med hode og kaste det bakover gjentatte ganger. Tar utrolig lang tid før han finner "roen" og begynner å spise. Utrolig slitsomt både for mor og barn at han kaver seg sånn opp og skriker høylydt. Nytter ikke om jeg forsøker å amme han i våken eller halvsovende tilstand. De første dagene var dette ingen problem. Kan han virkelig ha fått brystvegring allerede??
 
Kan det være at melka kommer fort? Imotsetning til de første dagene
 
Sånn var det med jenta mi og da hun var nyfødt. Hun kavet og styrte ved puppen. Dette gikk i perioder og jeg vet fortsatt ikke helt hvorfor. Jeg tror kanskje det var at melka til tider kom for raskt for enda hun er nesten 6 mnd nå så kaver hun litt hvis melka kommer for raskt.
Men ikke så ille som i starten. Hun ble mye "flinkere" til å amme når hun ble 1-2 måneder gammel:)

Prøv å håndpump ut litt melk før du ammer å se om det hjelper:)
 
Var sånn her og i starten. Han "skjønte" ikke helt hvordan han skulle få det til og styrte veldig på.. Nå delammet jeg i starten, så lot han holde på, fikk resten i flaske - han ble mye flinkere etter 2mnd. Når han ble 4mnd så var han såpass dreven at vi kunne droppe mme :)
 
Back
Topp