jeg skulle til en kontroll hos en fødselslege pga jeg har opperert ryggen min og hadde noe spørsmål ang fødsel, siden jeg da nærmet meg termin (11.01.12). og dette skjedde da dagen før termindagen. han tok ultralyd for å se om alt var bra med barnet. og jeg spurte om han kunne sjekke om jeg var moden og om livmorhalsen hadde flatet seg ut og kanskje hadde "litt" åpning siden jeg har begynt å kjenne litt smerter i korsryggen og nederst i mageregionen. slik at han kanskje kunne strippe meg slik at fødselen kanskje kunne settes i gang. han kunne da kontatere at jeg da hadde 5 cm åpning og ringte da føden for å se om de hadde plass til meg siden han da mente på at da var fødselen i gang. jeg fikk da kommet inn på føden og de tok ctg. det ble registert rier og etterhvert 6 cm åpning. etter hvert som kvelden kom fikk jeg ikke kraftigere rier. jeg fikk akupunktur og bryststimulerenede, men ingenting hjalp. til slutt så ga alt seg. Ingen rier og ingen fødsel. jordmødrene og legene vil ikke sette meg i gang heller fordi vil at alt skal komme naturlig. jeg har hørt at fleregangsfødene kan ha åpning uten å merke noe, men jeg er jo førstegangs.
nå er jeg da en dag på overtid og ingenting har skjedd. Har 6 cm åpning og ingen rier. noen som har opplevd det samme som meg?????
nå er jeg da en dag på overtid og ingenting har skjedd. Har 6 cm åpning og ingen rier. noen som har opplevd det samme som meg?????