6+3 men så absolutt ingenting på ul:(

Cissa10

Glad i forumet
Maisløyfene 2024
I følge sist mens ( har litt uregelmessig syklus) så skal jeg være 6+ 3
Var på privat ul i går og hun så absolutt ingenting. Kan jo være kortere på vei, men hcg måling i går var på 15900! Så det indikerer jo at hun skulle sett noe i går;(
Har ikke smerter og ikke blødninger. Skal ta ny hcg måling i morgen men kjenner meg veldig satt ut av at hun ikke så noenting.
Vi har prøvd i 4 år, hatt 3 ivf forsøk hvor ene endte i sa, ellers ingen lykke. Dette har skjedd spontant etter at vi har gitt opp. Jeg er 42 år så tenker jo at det er vår siste sjangse. Håper så inderlig, men skjønner ikke hvordan hcg kan være såpass høy og ikke tegn til noe i livmoren. Har skikkelig mye symptomer, det strekker i livmor og bryst er ømme+ kvalme.
Noen som har oppløftende ideer ?

Hcg-nivået varierer vel og er vel ikke nødvendigvis en indikator på hvor langt på vei man er. Kan være fosteret som produserer mye, har hørt at feks jenter produserer mer enn gutter. Selv om jeg skjønner det er stressende og skuffende, så ville jeg prøvd å slappe av, kanskje det ganske enkelt er for tidlig og at du er kortere på vei.

Så hun ikke en fostersekk heller? Jeg var på ultralyd når jeg 6+1(i følge eggløsning) og eneste hun kunne se var at «noe var på gang». Hun sa hun anbefaler alle å vente til tidligst 7 uker, for det er vanskelig å se detaljer så tidlig.

Privat ultralyd jordmor her i Bergen tar ikke ultralyd før 7+0 for det er ikke garantert å se noe. Og når jeg var i sist svangerskap var jeg inne 8+5. Og da sa hun til meg at dette var et veldig godt tidspunkt å komme på for da e det garantert at de kan se noe og man ser litt mer en en liten klomp. Så jeg ville ikke bekymret meg og heller prøvd igjen om 2 uker. Når du har så mye hcg så er du jo hvertfall gravid.

Så hun ikke en fostersekk heller? Jeg var på ultralyd når jeg 6+1(i følge eggløsning) og eneste hun kunne se var at «noe var på gang». Hun sa hun anbefaler alle å vente til tidligst 7 uker, for det er vanskelig å se detaljer så tidlig.
Hun så absolutt ingenting.. er redd det er exu eller noe, siden hcg er såpass høy.

Hvis du er 6+3 skal det kunne sees noe på ultralyd om vedkommende har greit utstyr. Jeg tenker derimot at det er en stor sjanse for at du kanskje ikke er så langt på vei, mtp at du har ustabil syklus. Har ustabil syklus selv, men jeg temper, så vet alltid når jeg har hatt eggløsning. Hadde jeg denne gangen tatt utgangspunkt i mens for å regne ut termin hadde jeg vært en uke lenger på vei enn det jeg egentlig er.
Bestill deg time til ny ultralyd om en ukes tid, forhåpentligvis er det noe å se da!!
Jeg er absolutt ingen ekspert, men trodde man så exu på ultralyd om man er 6+3...

Hvis du er 6+3 skal det kunne sees noe på ultralyd om vedkommende har greit utstyr. Jeg tenker derimot at det er en stor sjanse for at du kanskje ikke er så langt på vei, mtp at du har ustabil syklus. Har ustabil syklus selv, men jeg temper, så vet alltid når jeg har hatt eggløsning. Hadde jeg denne gangen tatt utgangspunkt i mens for å regne ut termin hadde jeg vært en uke lenger på vei enn det jeg egentlig er.
Bestill deg time til ny ultralyd om en ukes tid, forhåpentligvis er det noe å se da!!
Jeg er absolutt ingen ekspert, men trodde man så exu på ultralyd om man er 6+3...
Jeg slo meg også til ro med at jeg nok var kortere på vei, helt til jeg fikk vite hcg nivå på 15900. Gyn var enig i at ved en såpass høy verdi burde hun kunne sett noe, men at det finnes unntak. ( fikk bare på sms) Hun skal ringe meg i morgen når svar fra siste hcg kommer, så får nok mer svar da. Men stresser mye med dette:(

Jeg slo meg også til ro med at jeg nok var kortere på vei, helt til jeg fikk vite hcg nivå på 15900. Gyn var enig i at ved en såpass høy verdi burde hun kunne sett noe, men at det finnes unntak. ( fikk bare på sms) Hun skal ringe meg i morgen når svar fra siste hcg kommer, så får nok mer svar da. Men stresser mye med dette:(
Kan ingenting om hcg nivåer, men krysser fingrene for at det har økt i morgen og at du bare har veldig høye nivåer!

I følge sist mens ( har litt uregelmessig syklus) så skal jeg være 6+ 3
Var på privat ul i går og hun så absolutt ingenting. Kan jo være kortere på vei, men hcg måling i går var på 15900! Så det indikerer jo at hun skulle sett noe i går;(
Har ikke smerter og ikke blødninger. Skal ta ny hcg måling i morgen men kjenner meg veldig satt ut av at hun ikke så noenting.
Vi har prøvd i 4 år, hatt 3 ivf forsøk hvor ene endte i sa, ellers ingen lykke. Dette har skjedd spontant etter at vi har gitt opp. Jeg er 42 år så tenker jo at det er vår siste sjangse. Håper så inderlig, men skjønner ikke hvordan hcg kan være såpass høy og ikke tegn til noe i livmoren. Har skikkelig mye symptomer, det strekker i livmor og bryst er ømme+ kvalme.
Noen som har oppløftende ideer ?
Krysser fingrene for deg.

Hcg er ikke en indikator på hvor langt man er på vei selv om man gjerne skulle ønske det. Ved ikm har jeg hatt hcg fra helt ned i 63 og helt opp i 876.. ❤️

Men ja hun burde kunne sett at noe var på gang i det minste. Men det kan jo som du sier være du er kortere på vei ❤️ Min hcg ved 5+6 var bare 6780 men helt innenfor det som er normalt ❤️

Viktig å huske at hos noen skjer doblingen med lengre mellomrom enn 48t - det er meredianen for hvordan hcg fordobler seg. Hos noen tar det 3 døgn.

Hcg varierer veldig som andre sier over her. Forrige vellykka svangerskap hadde jeg hcg på 42000 5+5.. så vanskelig å vite bare på en verdi.. er vel stigningen som teller. Håper veldig for deg♥️
Takk, sitter spent og venter på svar fra hcg tatt i dag.

Det skal jeg. Angrer på at jeg gikk på ul på tirsdag, men etter en så lang vei som vi har hatt ville jeg bare få det bekreftet. Men håper veldig i dag!
Skjønner jeg veldig godt! ❤️ etter 2 MA så kjenner jeg følelsen, vil få det bekrefta :nailbiting:

Back
Topp