6+2 og økende blødning. Hjelp?

Tjorven05

Flørter med forumet
Nå er jeg skikkelig lei meg her. Mannen er avgårde i helgen så jeg sitter alene, og selvfølgelig må blødninger komme når legekontoret er stengt.
Det begynte med litt brun utflod i går, og så ble det friskt lyserosa utover kvelden. Ikke mye, men sånn at papiret ble rosa hver halvtime når jeg sjekka. I dag tidlig var det fremdeles rosa, men litt mørkere. Nå var det ordentlig rødt blod da jeg tørket, og det kom noen små klumper på ca 2 mm ta jeg tørket. Har litt mer murring enn tidligere, puppene er mindre ømme nå enn før, og jeg lurer på hva jeg burde gjøre nå. Jeg har legetime på tirsdag, men det føles så lenge til akkurat nå. Jeg er fortvila og redd for at dette var spikeren i kista for denne gang. Hadde en SA på 6+1 i januar også så nå har jeg mista motet helt ...

Hva burde jeg gjøre nå??

Kjære deg. Det er ikke så stort man kan gjøre dessverre. Dersom det er en spontanabort, så får man ikke stoppet det. Kroppen gjør sitt.
Jeg synes uansett du skal ringe legen din på mandag og få en time da. Hvis du blir veldig usikker, så er det jo legevakt, men ikke alle legevakter har ultralyd.

Sniker fra prøvegeuppa.

så utrolig leit å høre, skjønner at du blir redd. Husk at dette kan være helt uskyldig, det er ikke uvanlig at man blør i svangerskapet. Men hvis du er redd, kan du høre med legevakta der du bor om de har mulighet til å ta UL og forklare at du er veldig bekymret fordi du har opplevd SA. Forhåpentligvis blir du beroliget ❤️ Og hvis kjæresten din har mulighet til å komme hjem, kanskje du skal snakke med han og be han komme?

Åå, så vondt å høre:( Har du hatt smerter også?
Tenker det ikke er så mye du kan gjøre annet enn å vente å se om det tar seg opp eller avtar. Om det er en SA så ordner jo kroppen stort sett opp. Om blødningen ikke tar seg opp, men du fortsatt er usikker kan du be om blodprøve x2 hos fastlegen neste uke for å kontrollere stigning på hcg, evt. tidlig ultralyd.

Det behøver ikke bety spikeren i kisten da mange opplever blødninger i de ukene, men skjønner godt bekymringen ettersom du har opplevd en SA før omtrent på samme tid! Krysser alt for at det er uskyldig<3

Åå, så vondt å høre:( Har du hatt smerter også?
Tenker det ikke er så mye du kan gjøre annet enn å vente å se om det tar seg opp eller avtar. Om det er en SA så ordner jo kroppen stort sett opp. Om blødningen ikke tar seg opp, men du fortsatt er usikker kan du be om blodprøve x2 hos fastlegen neste uke for å kontrollere stigning på hcg, evt. tidlig ultralyd.

Det behøver ikke bety spikeren i kisten da mange opplever blødninger i de ukene, men skjønner godt bekymringen ettersom du har opplevd en SA før omtrent på samme tid! Krysser alt for at det er uskyldig<3
Jeg har ikke smerter (enda), men litt mer ubehag og murring enn tidligere. Jeg må jo bare håpe at det er uskyldig, men når det er ordentlig rødt blod så er det ikke like uskyldig som litt rosa på papiret. Forferdelig frustrerende å bare måtte vente og se når man føler at ønskebarnet er i ferd med å renne bort.

Jeg har ikke smerter (enda), men litt mer ubehag og murring enn tidligere. Jeg må jo bare håpe at det er uskyldig, men når det er ordentlig rødt blod så er det ikke like uskyldig som litt rosa på papiret. Forferdelig frustrerende å bare måtte vente og se når man føler at ønskebarnet er i ferd med å renne bort.

Kjenner meg så godt igjen i de følelsene, kjære deg<3

Nå tipper jeg det er game over. Det kan ikke være bra at det detter ut en mørk blodklump på 1 cm når man setter seg på toalettet.

Er det noen som helst sjanse for at dette går bra??

Nå tipper jeg det er game over. Det kan ikke være bra at det detter ut en mørk blodklump på 1 cm når man setter seg på toalettet.

Det kan dessverre høres ut som at dette er en SA ja. Håper samboeren din snart kommer hjem til deg ❤️

Hei<3 vet om flere som blør koagler uten at det nødvendigvis betyr at løpet er kjørt, men skjønner at dette bekymrer deg.

Det kan dessverre høres ut som at dette er en SA ja. Håper samboeren din snart kommer hjem til deg ❤️
Han er sammen med de andre barna sine og kommer hjem sent i kveld. Jeg er glad for at jeg ikke ble med iallfall, for om dette er det jeg tror det er så er flere timer i bil det siste jeg ønsker meg ... da er det bedre å være trist og fortvila alene, tross alt.

Kjære deg, du har min dypeste medfølelse ❤ Jeg har blødd alle regnbuens farger omtrent siden uke 6. Det har vært små mengder og veldig store mengder. Svarte, store klumper og helt tyntflytende blod. Har trodd at alt håp er ute MANGE ganger, men har hatt 3 ultralyder til nå hvor det har vært liv hver gang! Jeg er 9+4 i dag og blør ca annenhver dag. Det kan være mange ufarlige grunner til blødning, hos meg er det en blodansamling i livmora som gjør det. Håper det er like ufarlig hos deg! Klem ❤

Kjære deg, du har min dypeste medfølelse ❤ Jeg har blødd alle regnbuens farger omtrent siden uke 6. Det har vært små mengder og veldig store mengder. Svarte, store klumper og helt tyntflytende blod. Har trodd at alt håp er ute MANGE ganger, men har hatt 3 ultralyder til nå hvor det har vært liv hver gang! Jeg er 9+4 i dag og blør ca annenhver dag. Det kan være mange ufarlige grunner til blødning, hos meg er det en blodansamling i livmora som gjør det. Håper det er like ufarlig hos deg! Klem ❤
Takk for håpet du deler!
Har du hatt smerte i forbindelse med blødningene? Nå begynner jeg å kjenne menssmerter og ikke bare murring.

Så godt å høre at du iallfall er på riktig vei :)

Takk for håpet du deler!
Har du hatt smerte i forbindelse med blødningene? Nå begynner jeg å kjenne menssmerter og ikke bare murring.

Så godt å høre at du iallfall er på riktig vei :)

Jepp, det har vært veldig vondt innimellom! Noen ganger har det kjentes ut som mensmurringer, andre ganger har det vært som skarpe stikk. Noen ganger blødninger uten noe smerte. Jeg forstår godt at du er bekymret ❤ Hadde jeg vært deg hadde jeg enten tatt HCG blodprøve med 2 dagers mellomrom for å se om HCG synker, eller bestilt ultralyd i uke 7 for å få klarhet i hva som skjer. Eventuelt begge deler. Jeg hadde min første ultralyd 7+0, da skal man kunne se fosteret og hjerteslag med mindre man er kortere på vei enn man tror.

Siste oppdatering fra meg:

Fikk svar på HCG-prøve tatt 6+4, og den var bare på 49. Trenger neppe å vente på neste HCG for å bekrefte at dette gikk dårlig ... Med to spontanaborter på rad så håper jeg at jeg kan følges opp litt neste gang sånn at jeg ikke blir gående med angsten i halsen og vente på en blodklump hver bidige dag.

Siste oppdatering fra meg:

Fikk svar på HCG-prøve tatt 6+4, og den var bare på 49. Trenger neppe å vente på neste HCG for å bekrefte at dette gikk dårlig ... Med to spontanaborter på rad så håper jeg at jeg kan følges opp litt neste gang sånn at jeg ikke blir gående med angsten i halsen og vente på en blodklump hver bidige dag.

Føler med deg og sender en stor, stor klem! ❤️

Jeg har også akkurat vært gjennom SA nr. 2 og dro til privat gynekolog nå, fikk resept på progesteron til videre prøving der, det hjalp litt på psyken :happy: Hos fastlegen var det dessverre ikke mye hjelp å få. Håper det ordner seg for dere. Alle gode ting er tre ❤️

Back
Topp