5mnd kontroll,noen som har vært?

Karoline_

Flørter med forumet
Flere som har vært på 5mnd kontroll?
Vi var tiligere i veka å snupoa er 8420g og 64 lang,såå store baby her men hun følger sinn egen kurve:happy:
Med de to andre barna mine,så sjekket dei alltid hvor flink barnet var til å ligge på gulvet..på hver kontroll..men det har dei ikke gjort denne gangen..er det noe nytt,at dei ikke sjekker motorikk enda??

Hadde gledet meg til å vuse hvor flink hun er,ruller og snurrer.gøy å vise de frem:Heartred
 
Heisann, vi skal neste uke. På 4 mnd kontrollen var jenta mi 8,7 kg :happy: Så her følges det egen kurve også. God å rund baby
 
Flere som har vært på 5mnd kontroll?
Vi var tiligere i veka å snupoa er 8420g og 64 lang,såå store baby her men hun følger sinn egen kurve:happy:
Med de to andre barna mine,så sjekket dei alltid hvor flink barnet var til å ligge på gulvet..på hver kontroll..men det har dei ikke gjort denne gangen..er det noe nytt,at dei ikke sjekker motorikk enda??

Hadde gledet meg til å vuse hvor flink hun er,ruller og snurrer.gøy å vise de frem:Heartred

Vi skal om et par uker. For en herlig størrelse på henne da! :Heartred
De har aldri sjekket motorikken her mer enn han blir lagt på magen etter jeg har tatt av han klæra slik at de ser hvordan han løfter hodet. De sjekket motorikken hos fysioterapeuten når vi var der, men det var jo da fordi vi lurte på om han hadde noen låsninger.
Spent på neste kontroll med vaksine, og hvor mye han har gått opp i vekt.
Var 7.5kg og 65.4cm ved 4 mnd kontroll, så spent på om han har gått litt mer opp mtp kurven sin :)
 
Jeg syns det er godt når de e store og go i tjaken,da har de litt å gå på viss de blir syke..når de to andre barna var små husker jeg at de ble lagt på en matte hver gang,for å se på motorikken.
Gjorde det på 3 mnd kontrollen,på stellematra for å se om hun løftet hodet,men kanskje de gjør det på neste kontroll da
 
Flere som har vært på 5mnd kontroll?
Vi var tiligere i veka å snupoa er 8420g og 64 lang,såå store baby her men hun følger sinn egen kurve:happy:
Med de to andre barna mine,så sjekket dei alltid hvor flink barnet var til å ligge på gulvet..på hver kontroll..men det har dei ikke gjort denne gangen..er det noe nytt,at dei ikke sjekker motorikk enda??

Hadde gledet meg til å vuse hvor flink hun er,ruller og snurrer.gøy å vise de frem:Heartred
Så stor å fin jente :D
Vi skal på mandag, om frøkna holder seg frisk. Storesøster hadde feber på torsdag, så krysser alt nå!

Her har hspl lagt hu på matta for å sjekke motorikk. Trodde d var vanlig.
 
Vi skal 21. januar. :)

På 4 mnd-kontrollen veide frøkna 6,23 kg og var 62,5 cm.
 
Så stor å fin jente :D
Vi skal på mandag, om frøkna holder seg frisk. Storesøster hadde feber på torsdag, så krysser alt nå!

Her har hspl lagt hu på matta for å sjekke motorikk. Trodde d var vanlig.

Håper hun holder seg frisk,er så greit å få tatt vaksiner å slippe utsettelse:notworthy
Ja jeg trudde også det var vanligt,så var litt rart det der
 
Nettopp vært, kommet opp i 7300 g og 66 cm. Blir så fort stor :oops: Bra han vokser altså, men mor synes det går litt for fort denne gangen :hilarious:

Her har jeg bare lagt han ned på gulvet ettersom det nå ligger en matte der. Stort sett har hs observert han samtidig som vi har pratet om utvikling og eventuelt annet. Hun har vært litt nede på gulvet med han, men ikke direkte "testet" motorikken så veldig mye enda føler jeg.
 
Her har frøkna blitt 8300 og 65,5 lang. God og rund.
De sjekket motorikken hos oss. Hun lå på matta og hs så på hvordan hun strakk seg, flyttet på seg og rullet rundt. Sjekket også blikkfang og om hun snudde seg etter hørselen.
 
Vi skal neste mandag. Spent å se hvor stor hun er blitt ettersom vi allerede stortsett bruker str.74:woot: Hun har vokst mye raskere enn storebrødrene sine. Så syns ikke jeg gjør annet enn å pakke bort klær;)

Så rart at de ikke sjekket noe motorikk på kontrollen da. Kanskje hs følte hun fikk sett nok med å observere på fanget? Heldigvis høres det jo ut som hun er skikkelig frempå og har lært seg masse allerede. Så det er jo ingen fare. Men skjønner godt du syns det er stas å la henne vise kunstene sine:p
 
Vi skal på mandag og vi gleder oss. Jeg tror han er rundt 8kg men vi får å se :)
 
Da har vi vært på kontroll!
7.9kg, 66.5cm lang :Heartred
Kurven har stabilisert seg og følger den godt. Trengte ikke begynne med smaksprøver med mindre vi føltes oss klar for det :)
 
På 5 mnd kontroll sjekket hs skuffende lite hos oss. Var bare vaksine, høyde og vekt.
 
Last edited:
Ska på 6mnd kontroll om 3 dager,så veldig spent på om de sjekker motorikken hennes da;)
 
Back
Topp