=)

vålerenga12

Andre møte med forumet
Jeg er gravid i 17.uke nå, og jeg meldte meg inn flere nettsteder. Men jeg kommer vel antageli til å melde meg ut av de andre, fordi det er bare kjefting fra andre og sånn! Det var en jente, 20år tror jeg, hun var gravid, og og hadde hatt one-night-stand med en, og blitt gravid. Hun kjente han og visste hvilken type han var, ikke så særli snill visstnok.. Så hun visste ikke hva hun skule gjøre, om hun skulle beholde barnet, og få penger fra faren, eller beholde det og ikke si hvem faren var. Eller så var det abort. Så hun lurte på om det var noen i samme situasjon som hun kunne prate litt med, og hun fikk kjeft! Det var uansvarli av henne å ikke bruke kondom eller p-piller, og uansvarliå ta abort med en gang man finner ut man er gravid, og sånt.... Stakkars jente! Jeg regner meg at hun IKKE ville ta abort, men rådføre seg med andre om hva hun skulle gjøre og hva andre hadde gjort, hvis ikke hadde hun jo tatt abort med en gang liksom.. her er det veldi positivt!![:)] Har bare vært medlem en uke, og dette er fav. stedet mitt;)

Jeg har også vært innom noen stender, men falt tilbake her. Så jeg er her inne hver eneste dag nå, hehe.
Liker sidene veldig godt og ikke minst, de andre medlemme :)

Når jeg leste innlegge ditt om henne jenta med one night stand, fikk jeg vondt inni meg. Det kan ikke være lett for henne og det siste henne trenger er å få drittslenging mot seg. Hun har jo mange tøffe valg å ta, så hun trenger virkelig å få pratet med noen om dette. (ønsker henne lykke til)

Hei!

Åh herreguud! Det var skikkelig vondt å lese det der. Har vært i AKKUAT samme situasjon som den jenta, og må innrømme jeg begynt å gråte nå. Det skjedde meg rett etter det ble slutt mellom meg og kjæresten min..

Hun skal være glad hun prøver å få hjelp på sånne steder. For jeg gjorde ikke det, og det som gjorde at jeg tok min avgjørelse, var påvirkning fra andre, delvis overtalelse. Ble lovet gull og grønne skoger av faren uansett hva jeg gjorde (men jeg visste han helst så at jeg tok abort) . Det var i hovedsak hans familie som ikke ønsket det barnet til verden. HELE slekta visste jeg var gravid, for han ble kjempeglad først, og fortalte venner og familie han skulle bli pappa, helt til familen klarte å snu på flisa hannes. HATER han og HELE møkkaslekta hannes! Til jul kunne jeg hatt en sønn eller en datter, og det er helt grusomt!

Unner INGEN å være i den situasjon jeg er i! Hils den stakkars jenta å si at hun får ikke gjøre noe før hun er 1000% sikker. Jeg anget allerede dagen etter inngrepet, da jeg skjønte jeg var dumpet av faren, for en DRITTSEKK! Men jeg var egentlig aldri forelsket. Tror det var situasjonen som gjorde det. Har fått kjæresten min tilbake (hadde jeg ikke tatt abort, hadde jeg aldri fått han tilbake), og han vet alt som skjedde mellom meg og han som var far. Han trøster meg når jeg får tilbakefall, og vet hvor mye jeg ønsker å bli gravid igjen. Helt fantastisk person!

Svisj på NRK2 bruker å ha tema abort, og der er det ufattelig hva folk klarer å få seg til å skrive. Der blir jeg stemplet som morder. De dømmer FØR de ser på enkeltes situasjon. Prevansjon eller ikke. Man kan ikke klandres, det er lett å være etterpåklok. Og når det gjelder one-night-stands er det spesielt lett å være etterpåklok! Man er full og dum. Man angrer, og det at man får det slengt opp i ansiktet gjør det ikke noe bedre!

Fant en side på internett, som hjelper jenter som er i en sånn situasjon, abort eller ikke. De er nøytrale. Gi henne linken eller vis henne dette innlegget..Sender henne iallefall mange varme tanker, og håper hun klarer å ta det rette valget.. Hun må gjerne ta kontakt med meg, hvis hun ser innlegget, så jeg forhåpentligvis kan hjelpe henne..

http://www.amathea.no/

I en sånn usikker situasjon blir man sårbar og lett påvirket, desverre.. Håper hun klarer å stå på egne ben og ta det valget HUN vil ta. Selv om det er veldig vanskelig. Verden rundt faller liksom sammen, og man prøver å finne den enkleste løsningen på alle probleme der og da. Lett å ta en forhastet beslutning når det er sånn.. Og det er veldig synd, for man klarer ikke å tenke klart. Klarer ikke å la vær å tenke på henne nå..

Jeg skal gi henne linken! =) Skal si ifra om denne siden også, så kanskje hun kommer hit:) Håper det! Stakkars jente..

Jeg ble sjokkert over slike kvinner som sier sånt til en jente på 20år! Er de ikke mer voksen liksom... Selv er jeg 18år, og det første jeg tenkte, var at abort skulle jeg ikke ta, da jeg fant ut at jeg var gravid. Men barnefaren (23år) presset meg den første uken, men jeg sto imot (noe som jeg er superglad for nå, fordi å vite at jeg skulle bli mor ve juletider, og på julekvelden vite at barnet som egentli skulle vært født, eller ventet litt til, ikke var der pga at jeg lot meg overtale av en uansvarli far.. ), så jeg er 99% sikker på at jeg må stå alene om barnet. Men det er han som mister gledene, ikke jeg! Han må betale barnebidrag for barnet, uten å få sett det, og når ungen blir tenåring så vil han nok få høre det. Jeg skal kjempe hardt for å få barnet ti lå vite hvem faren er, selv om han ikke vil ha det, så skal han få angre den dagen han får barn med en annen dame. Blir irritert på han.. Hadde jeg sagt noe av dtte på de andre sidene ville jeg vel fått hørt det der å..!

Jeg er nettopp fyllt 21 år, og det var i mai dette skjedde. Gruer med forferdelig til jul, for jeg hadde termin 20. desember. Noe skal man da oppleve! Du må bare stå på, dette klarer du. Skulle ønske jeg og klarte det, men var livredd for å bli alenemor. Drømmen om å få barn og en lykkelig familie ble knust. Alt var bare (unnskyld uttrykket) helt jævlig! Hadde bare lyst å grave meg ned og bare forsvinne, så jeg tok den "letteste" utveien. Det skal man virkelig få betale for! Jeg kan iallefall ikke sette meg ned å prate med en abormotstander. Da blir jeg hudflettet. Blir jo bare 1000 ganger værre da!

Du har sikkert folk rund deg som hjelper deg og støtter deg. Dra på trygdekontoret å hør hvilke rettigheter du har som alenemor. Det gjorde ikke jeg, men tror du kan få masse forskjellig støtte.
Men jeg tror ikke du skal kjefte opp barnefaren. Du må være takknemlig for alt du får fra han. Hvis det er sånn at han ikke vil ha noe med barnet å gjøre nå, så kommer det seg helt sikkert etterhvert. Trir det bare blir værre hvis du ikke får noe god tone me han. Både for din skyld og barnet sin del.

Lykke til iallefall! [:)]

Håper du får hun jenta til å komme inn her å ta kontakt.

hei....har også hørt å sett om dritt kasting osv på andre forum.helt idiotisk spør du meg.
hva er vitsen med et forum da vist man blir tråkka på??
nei vet du va!det viser bare hvor barnslige folk kan være.[:'(]
jeg tror dette forume har en veldig god `stemmning pga.at alle er like posetive fra begynnelsen av.alle ønsker alle velkommen og lykke til osv.og det smitter på nye som kommer inn.[;)]
folk har lett for å svare å dele sine meninger,da blir det også lett å stille di spørmåla vi lurer på.helt genialt![:D]

takk for en fin side folkens!![:)]
forsett med det.[;)]

Er også kjempefornøyd med denne siden! [:D]

Greit nok, man kan ha andre meninger, men man dømmer ikke før man vet hvordan den individuelle situasjonen er. Forhåndsdømming er noe dritt.

Har ikke vært på noen andre forum, og jeg må si at det frister ikke så veldig etter det her. Blir så sint!![:@] Der kommer den jenta å søker råd og hjelp fra andre, og så blir hun bare utfryst og hudflettet! [:'(][:@]

Ja, jeg mener ikke sånn kjefting, men å vise han hva han går glipp av. Det er jo vanskli for han åsså, jeg vet det så innmari, fordi han har sagt det til meg.. Når han senere i livet får barn med en annen dame, så tror jeg nok han vil angre litt på de valgene han tok da han var 23. Dårli samvittihet tror jeg.. D e litt trist at situasjonen er sånn, og at han ikke får gjort det han vil hvis han da ville hatt barnet med meg, men likevel så tenker han bare på seg selv, at det er for tidli for han og at hanmister for mye. Men jeg har ikke blitt større enn bare å gå på hjemmefester og fester det jeg bor (bygdefester) å drikke offentli.. Bare jeg var 18, har jeg tenkt siden jeg var 16, men.. Nå får jeg ikke vært med på russefeiringa me min egen klasse, jeg mister så mye av det jeg har gledet meg til i så lang tid, men jeg vil heller miste det, fordi jeg kommer aldri til å angre om 5år når jeg ser det vesle barnet mitt:) Ikke for at du (tullmusa) skal føle deg ille til mote, for det er lett å bli presset i situsjoner, hadde ikke fam støttet meg, ville ikke jeg vært sterk nok til å stå imot min egen familie og kjæresten min, men de (familien) sa at alt ville gå bra, hvis bare jeg satte meg inn for at det faktisk skulle gå bra.. Men ikke døm deg selv for hardt! =) Husk at du ble presset..

Jeg har mine opp og nedturer, men har det som regel fint. Blir bare så lei meg når andre er i samme situasjon som meg, og jeg unner alle den lykken å få barn. Syntes det er veldig fint å være inne på forumet, og snakke med gravide og prøvere. Ikke at jeg har "snakket" så mye om dette, tror det er første gangen nå. Syntes det er veldig kos å være her. [:)]

Selv om man mister masse av ungdommen så tror jeg at det vil bli glemt, du kommer til å elske barnet så mye at du ikke tenker på det. Og når det gjelder russetiden, det er kun 17 dager av ditt liv, og betyr ikke så mye. Den er mest oppskrytt.[;)]
Du får da masse tid til å feste! Familien din kommer til å elske det lille nurket, og sloss om å få være barnevakt når du skal på fest! [;)]

Ja, jeg vet:) Jeg vil mye heller ha barnet her, å vite at jeg skulle tatt abort fordi barnefaren ville være uansvarli lenger ville tatt knekken på meg. Jeg hadde aldri klart det. Mye av det, er pga at søsteren min på 25år har hatt to spntanaborter nå. Jeg gledet meg skikkeli begge gangene, og en dag før hun mistet så visste jeg at det ville gå dårli, så da hun ringte meg og fortalte det, så visste jeg det på en måte. Jeg og søs mi har bestandi hatt sånn telepatiske evner=) :) Vi har bestandi visst at noe var galt med den andre, eller om noe var pos=) Jeg unner søsteren min barn så mye nå, og svogeren min.. Han ønsker seg virkeli barn.. Så trist å se han se andre med barnevogn, for man ser virkeli at han blir lei seg.. De skal prøve igjen nå, så jeg håper det går bra for deres del.

Ja, det er litt spesielt med disse "telepatiske" evnene. Har det slik med moren min. [:)]

Får håpe det klaffer for søsteren din snart. Må jo være forferdelig å miste..

Jeg har kun lest litt på andre formumer, men deltar ikke aktivt selv. Bortsett fra her!

Synes dette er et supert forum, og trives godt her. Her gis gode råd og tips, og ingen spørsmål er for dumme.

stakkars jente, hun lider livets kvaler hun nå da. hun må hit til dette forumet, helt suverent, spør du meg. du vålerenga12 kjennerr du bugten uti åfjorden.

Ja, jeg syntes det var helt forferdelig å lese om henne. Ble så lei meg! Har som sagt desverre vært i samme situasjon som henne, og jeg unner henne ikke det. Håper hun kommer inn å tar kontakt, for jeg vil så gjerne hjelpe henne. Blir nesten litt rørt av å se hvor mange som skriver inn her og kommenterer det så fint. [:)]

Angående hun jenta, forsøkte jeg å få kontakt med hun, men det siste hun hadde lagt inn var to dager etter hovedinnlegget sitt at hun hadde tatt abort og angra seg sinnsykt. Hun var skrevet som anonym, så x´tra vanskeli å få tak i hun da.. Håper bare hun har venner hun kan støtte seg til..

Det var fint gjort av deg å prøve, vålerenga12[:)]

Må bare si at jeg fikk vondt inni meg når jeg leste dette.[&o]
Stakkars jente.[:(]
Har gått igjennom det samme når jeg var 20 år, og det var en tung tid. Midt i lærlingtiden var det og, og barnefaren var i militæret da jeg sa at jeg var gravid og da fikk jeg slengt i tryne "ja, du vet hva du må gjøre". Turde ikke si det til noen heller, så dum jeg var!!!
Jaja, kan trøste meg at hadde jeg ikke tatt abort den gang hadde jeg ikke hatt de gullungene mine som jeg har nå[:)]

Back
Topp