Hei!
Åh herreguud! Det var skikkelig vondt å lese det der. Har vært i AKKUAT samme situasjon som den jenta, og må innrømme jeg begynt å gråte nå. Det skjedde meg rett etter det ble slutt mellom meg og kjæresten min..
Hun skal være glad hun prøver å få hjelp på sånne steder. For jeg gjorde ikke det, og det som gjorde at jeg tok min avgjørelse, var påvirkning fra andre, delvis overtalelse. Ble lovet gull og grønne skoger av faren uansett hva jeg gjorde (men jeg visste han helst så at jeg tok abort) . Det var i hovedsak hans familie som ikke ønsket det barnet til verden. HELE slekta visste jeg var gravid, for han ble kjempeglad først, og fortalte venner og familie han skulle bli pappa, helt til familen klarte å snu på flisa hannes. HATER han og HELE møkkaslekta hannes! Til jul kunne jeg hatt en sønn eller en datter, og det er helt grusomt!
Unner INGEN å være i den situasjon jeg er i! Hils den stakkars jenta å si at hun får ikke gjøre noe før hun er 1000% sikker. Jeg anget allerede dagen etter inngrepet, da jeg skjønte jeg var dumpet av faren, for en DRITTSEKK! Men jeg var egentlig aldri forelsket. Tror det var situasjonen som gjorde det. Har fått kjæresten min tilbake (hadde jeg ikke tatt abort, hadde jeg aldri fått han tilbake), og han vet alt som skjedde mellom meg og han som var far. Han trøster meg når jeg får tilbakefall, og vet hvor mye jeg ønsker å bli gravid igjen. Helt fantastisk person!
Svisj på NRK2 bruker å ha tema abort, og der er det ufattelig hva folk klarer å få seg til å skrive. Der blir jeg stemplet som morder. De dømmer FØR de ser på enkeltes situasjon. Prevansjon eller ikke. Man kan ikke klandres, det er lett å være etterpåklok. Og når det gjelder one-night-stands er det spesielt lett å være etterpåklok! Man er full og dum. Man angrer, og det at man får det slengt opp i ansiktet gjør det ikke noe bedre!
Fant en side på internett, som hjelper jenter som er i en sånn situasjon, abort eller ikke. De er nøytrale. Gi henne linken eller vis henne dette innlegget..Sender henne iallefall mange varme tanker, og håper hun klarer å ta det rette valget.. Hun må gjerne ta kontakt med meg, hvis hun ser innlegget, så jeg forhåpentligvis kan hjelpe henne..
http://www.amathea.no/