50timer og keisersnitt

tipp

Forumet er livet
Dette er da ett år siden. Skal si tiden går fort.
(Mandag)Jeg var 12 dager over tiden og skulle på kk på kontrol.Det hun jordmoren gjorde var bare å sjekke åpningen også ble jeg sendt hjem igjen.
Jeg la meg til å sove en liten stund. Stod opp igjen og tok meg noe mat. Samboeren min holdt på å vaske toalettet.Plutselig mens jeg satt i sofaen, gikk vannet.Jeg løp ut på badet og på do.(så han måtte vaske det på nytt)Vannet var missfarget og vi kom oss opp på kk. Da var vel klokken blitt 14.30.Og da var det sånn sparke belte og sånt. Jeg ble jo lagt inn.
Jeg hadde 2 cm åpning. Også fikk jeg en sånn pille.det var ikke kjekt å måtte ligge i ro i 2 timer. Etter den første pillen, fan de ut at jeg måtte ha en til og en til og en til. Ialt 5stk.Første natten var helt forferdelig. Hadde rier hele natten. Fikk ikke blundet et minutt.Men tilslutt fikk jeg noe som skulle få meg til å slappe av.Samboeren min var hele tiden ved min side.Den natten lå jeg mer eller mindre på et kott.
Og hun ene jordmoren. Fy f... for et hespetre. Dere vet jo alle at når riene kommer så er det veldig lett for å banne litte granne.Eller mye. Men hun sa at jeg ikke skulle banne.Jeg klarte ikke å si noe tilbake til henne siden jeg stod der med rier.Også stinket det hvitløk av henne.
(Tirsdag) Ble jo ikke bedre. Hadde sånn sparke test kjempe ofte. Aner ikke hvor mangen jordmødre, studenter og leger som har sett hønen min. Eller plukket i den. Men det ble ikke noen forandring tirsdagen. Det gikk i sparke tster og piller.
(Onsdag) Onsdags morgen kl 06.00 kom jeg inn på et ordentlig rom.Og jeg var så dårlig. Også hadde jeg hun hespetreet med meg. Også måtte jeg spy, og det gjorde jeg i den bade vasken til barna. Jeg visste jo ikke at det var det det var. Og hun kjerringen mer eller indre dyttet meg vekk og ga meg en bøtte.Og da jeg var ferdig å spy, så fikk jeg epuduralen. Jeg lyger ikke når jeg sier at jeg sovnet mens jeg fikk den. Var helt ødelagt.Da klokken ble rundt 12.00, ble jeg kjørt inn på føden.
da tenkte jeg ENDELIG. Men neida...
Åpningen var ikke blitt noe særlig større. 3cm.
Og der lå jeg da. Så på klokken og alt det andre.Rier og annet drit. Fikk 39 i feber og følte meg skikkelig dårlig.Jeg ble jo og satt på drypp.
Når klokken ble 16.00 kom en lege inne for å sjekke ut hullet. 4 cm. Vi skulle se det an 1 time til.17.00 kom han tilbake. Keisersnitt. Gråt av glede.Det var en befrielse.
18.15 kom gullet vår til verden.Husker lite fra fødselen egentlig.
Men det endte opp med at hun fikk infeksjon i blodet og måtte på barneklinikken. og jeg i livmoren.
Så det var min fødsel. Men jeg vet iallefall at neste gang skal jeg gi beskjed om det er noe jeg er missfornøyd med. Egentlig burde de jo ha utført keisersnitt allerede tirsdagen.

Men alt endte god. Idag er hun 1 år og er en kjempe glad og fornøyd jente som jeg er såå glad i.

GOD NATT 
Hele prosessen tok ca 50 timer.

Ja veit korleis det er å holde på lenge,fikk første tablett og rier mandagen klokken 18.00- fikk 7 tabletter og han var ute natt til torsdag klokken 03.51- 58 timer seinere[8|]

Back
Topp