50 eller 56?

Caressa

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Sniker fra oktober =)
Dere som fikk babyer på godt over 3500g og over 50cm, hvilken klesstr brukte dere første tiden?
Har nesten bare kjøpt 56, ser ikke for meg at 50 passer, storebror var 52 og denna blir vel noe a'la det samme.

Husker ikke hva jeg fikk behov for med junior, så mange år siden :p

Sent from my HTC One X+ using BV Forum mobile app

Frøkna var 3772 gram og 50 cm når hun ble født. Har kun kjøpt str 56 og oppover. Bretter heller opp hvis det er litt for stort.

Junior var 3740 gram og 52 cm når han ble født for nærmere 7 år siden. kjøpte så og si bare str 56 til ham også.
Fant kun 2 bodyer og en bukse i str 50 som jeg hadde kjøpt til ham, når jeg gikk gjennom klærne for å finne ut hvor mye tøy vi hadde fra før som kunne brukes til frøkna.
Husker at bodyene var for små den gangen, sambo måtte ta med i str 56 når vi skulle hjem fra sykehuset.
Jeg får brukt bodyene til frøkna, men tror ikke det varer så veldig lenge. Buksa i str 50 kan fint brukes til frøkna en stund for den er litt større i størrelsen.

Her har vi vel et par bodyer, en bukse og en nattdrakt i 50 etter førstemann, nattdrakten og bodyene er for små, buksa kan hun bruke enda, så her går det i 56, hun var 3830 g og 52 cm da hun ble født (er 9 dager nå).

Klær er så utrolig ulike i str. Så det kan komme litt an på. Mine har alle vert over 4 kg ved fødsel og rund og god. Guttene var 51 cm og jenta som kom nå, var kun 50. Men hun har ikke et plagg i str. 50. For hun tar sånn mye i bredden. Fyller ut klærne godt sidenhun er god og rund;) så tenker det kommer litt an på babyen og på klærne. kan være lurt å ha et par plagg i str. 50 tilfellet

Jenta vår var på 4460 og 51 cm og passer i str 50, men det varer nok ikke så lenge. :)

Termin 24.08.13 <3

Takk for svar damer :) da regner jeg med å få mest bruk for 56 da. Men hvor mye burde man egentlig ha i 50 a, når man får barn på rundt 4 kilo og over 50 cm? Har to stk bodyer, burde jeg investert i bukser og gensere og da kanskje..:)

Kjøpte litt i str 50 denne gangen, for hadde kun en body og en sparkebukse i den str til første, og var drittlei av å se henne svømme i str56 i seks-sju uker før hun fylte ut de:P selvfølgelig er denne babyen større, men har vært greit å ha litt i 50 :) han er på full fart opp i str 56 nå da, han er tre uker på fredag:) han var 3750 og 50 cm da han var født, og nådde igjen fødselsvekta da han var to uker :)

Takk for svar damer :) da regner jeg med å få mest bruk for 56 da. Men hvor mye burde man egentlig ha i 50 a, når man får barn på rundt 4 kilo og over 50 cm? Har to stk bodyer, burde jeg investert i bukser og gensere og da kanskje..:)

Kjøp heller bukser i str56 og oppover, lett å regulere bukselengden med å stappe de inn i sokker:) hvis du vet at du får stor baby ville jeg ikke kjøpt mer enn nødvendig i 50;)

Kjøp heller bukser i str56 og oppover, lett å regulere bukselengden med å stappe de inn i sokker:) hvis du vet at du får stor baby ville jeg ikke kjøpt mer enn nødvendig i 50;)
Ok, ja var det jeg tenkte og =) tviler på at denna er noe mindre enn nummer en, og så undødvendig å kjøpe tøy som aldri blir brukt, er jo ikke akkurat gratis heller :p

Ok, ja var det jeg tenkte og =) tviler på at denna er noe mindre enn nummer en, og så undødvendig å kjøpe tøy som aldri blir brukt, er jo ikke akkurat gratis heller :p

Ikke akkurat gratis med klær nei:P heldigvis har vi har arvet mye klær, så det er jo gratis;)

Sniker fra oktober =)
Dere som fikk babyer på godt over 3500g og over 50cm, hvilken klesstr brukte dere første tiden?
Har nesten bare kjøpt 56, ser ikke for meg at 50 passer, storebror var 52 og denna blir vel noe a'la det samme.

Husker ikke hva jeg fikk behov for med junior, så mange år siden :p

Min gutt var 3760 og 52 lang. Hadde masse i 50 etter lillebror (som var mindre) men ikke mye som passet. Brukte 50 den første uka men kunne også bruke 56. Nå 3 uker etter fødsel er 50 pakket vekk og 62 tatt frem;) Så her var str 50 unødvendig denne gangen:)

Jente Mars 2009
Gutt Mars 2011
Gutt August 2013

Gutten min var 4135 gram og 54 cm, han bruker 50 men vi må snart gå opp til 56. Han er snart tre uker og veier nå 4520 gram :-)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Ok, regner med at hun er rett oppunder 4 kilo og rundt 52cm, så da kan jeg kanskje kjøpe ett par bodyer til da, og evt ett par gensere og bukser :)

Lillesøster var 3650 og 52, er nesten 4 uker og bruker enda 50. Mye av det er arvetøy som er tørket mye i tørketrommelen, så det er ikke akkurat stort i str. Mellomstebror var 3,8 og 52, brukte 50 i 4-5 uker i alle fall... Anbefaler å ha litt i 50, jeg...

Lillesøster var 3650 og 52, er nesten 4 uker og bruker enda 50. Mye av det er arvetøy som er tørket mye i tørketrommelen, så det er ikke akkurat stort i str. Mellomstebror var 3,8 og 52, brukte 50 i 4-5 uker i alle fall... Anbefaler å ha litt i 50, jeg...
Hmm, ja da skal jeg ta en tur på Cubus etter neste lønning:-) Mellomste din var akkurat like stor som storebror her da, 3810, 52 lang :) men klarer ikke for alt i verden å huske om jeg brukte 50 :p

Min er født 2 august. Veide 3830 og 50 lang. Bruker 50 ennå :p 56 er for stort :)

Sniker! Min va 4,5kg og 53 cm. Passa ikke str 50:)

<3 Gutt født okt.2012, ny baby på vei m termin 20.mars! <3

Min er 5 uker, bruker 56 og 62, var akkurat rett over 4 kg, 52 cm. Nå er han ca 5300 gram. Har ikke brukt noe 50 her.

Back
Topp