50% barnehage plass?

Babydilla123

Forumet er livet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Er det noen som har det? Hadde tenkt til å søke om det til lille som blir 1 år i juli, men har forstått det sånn at det er vanskelig få plass da? at da MÅ Noen andre også ha søkt 50% ellers så mister man plassen?

Er han født før september har han rett på plass året etter. Så det skal ikke være noe problem å få plass.

Det er alltids noen andre med deltidsplasser i bhg så det pleier ikke være noe problem med mindre det er en veldig liten bhg. Da får du kanskje ikke førstevalget ditt/

Vi har 60% ! Men vett ikke om det er vanskeligere og få plass om man søker det ! Er vell om du får tildelt full plass og heller vil bytte til deltid at noen andre bstn da må ta de resterende dagene :)

Vi søkte om 60 % plass og det var ikke noe problem.

Er han født før september har han rett på plass året etter. Så det skal ikke være noe problem å få plass.

Det er alltids noen andre med deltidsplasser i bhg så det pleier ikke være noe problem med mindre det er en veldig liten bhg. Da får du kanskje ikke førstevalget ditt/

Bor i Nittedal og her er det tydeligvis ingen andre i hele Nittedal som har 50% plass!

Vi har 60% ! Men vett ikke om det er vanskeligere og få plass om man søker det ! Er vell om du får tildelt full plass og heller vil bytte til deltid at noen andre bstn da må ta de resterende dagene :)

Fikk beskjed om at hvis man søker 50% havner man bakerst i køen..

Jeg skjønner ingenting, fikk beskjed om at det er en ledig plass igjen i barnehagen, og hvis vi søker noe annet enn 100% så vil dem som søker 100% gå forran oss.. Da er det jo umulig få barnehageplass deltid?

Jeg skjønner ingenting, fikk beskjed om at det er en ledig plass igjen i barnehagen, og hvis vi søker noe annet enn 100% så vil dem som søker 100% gå forran oss.. Da er det jo umulig få barnehageplass deltid?

Fulltidsplasser blir alltid prioritert og deltidsplasser blir brukt til å fylle opp eventuelle restplasser. Det er for å unngå at de blir sittende med ledig kapasitet.
Her får man ikke velge 50%, her må man enten ha 60,80 eller 100%

Her kan vi velge hvor mange % barnehageplass vi vil ha. Og selv velge hvilke dager om de skal ha deltidsplass.
Skal selv søke inn gutten min som blir 2 år i juni på 60%

Her er det kun 100% :p

Her er det 60, 80 eller 100% som er standard. Men det er mulig å søke mindre.. Veit ikke hvordan det er å få plass da.. Vi hadde 60% plass før jul. Den var vår, å ble ikke fylt opp av andre barn de resterende 40%.. Ser ikke helt at dem gjør det? For sånn som nå, så søkte vi over til 100% fra januar av. Og det fikk vi innvilget på dagen..

Søkte 50 til mini, fikk brev med tilbud om 100, og beskjed om at noen andre måtte søke deltid for at jeg kunne få det. Så havnet iallefall ikke bakerst, men måtte takke ja til full.

Vi hadde 100% plass. Da vi spurte om å redusere til 40% var det ikke noe problem og vi fikk det fra måneden etter :)

Vi tilbyr kun 100%. Flere som praktiserer det nå pga de økonomiske tilskudda osv. Men tror noen kommunale tilbyr deltid. Hadde gått for 60% i så fall.

Fikk beskjed om at hvis man søker 50% havner man bakerst i køen..
høh det hørtes jo rart ut ? hvis du søker deltid i utg.punktet og h*n har rett på bhg plass skal det vell ikke være noe problem ?? her er 4åringen 3 dager i uka og det var ikke noe problem så vidt jeg forsto det =)

Noen kommuner praktiserer at en annen må ha den andre 50%. Men noen steder kan en få 50 med valgfrie dager som en vil, også da 60,70 og 80 prosent. Sjekk med kommunen og barnehagen.

Begge min unger begynte på 50% og hadde da faste dager. Mandag onsdag og fredag, neste uke onsdag og fredag.

Back
Topp