5 uker!!!!

GRATULERER MED 5 UKER!!! Jeg er 5 uker i morgen og må innrømme at hver eneste uke vil bli en milepæl i hodet mitt! 
 
Gratulerer til dere begge :) håper dagene og ukene går fort for oss alle og at vi snart er over de magiske 12 ukene og kan puste lettet ut
 
Grattis!! 
Kommer etter på fredag. :) (veldig deilig med tidlig termin denne gangen.. Forrige gang hadde jeg en av de siste dagene. Dobbelt så lang tid å vente, virket det som. )
 
Spennende, jeg er selv 5 uker i dag =)
Det virker som en evighet til vi er ferdige, men tipper at det egentlig kommer til å gå ganske så fort =)
 
Hei hei dere, ny her, og er såå glad for det!!! Men et litt dumt spørsmål sikkert, blir litt forvirra av forskjellige nettsider; jeg hadde EL 15 eller 16 mai, og har regnet at jeg da 01/06 skal være ca 4+2. Men kalles det da at jeg er i uke 5? Eller uke 4? emoticon  Burde jo vite det, men leste 2 forskjellige ting...
 


tuttelura skrev:
Hei hei dere, ny her, og er såå glad for det!!! Men et litt dumt spørsmål sikkert, blir litt forvirra av forskjellige nettsider; jeg hadde EL 15 eller 16 mai, og har regnet at jeg da 01/06 skal være ca 4+2. Men kalles det da at jeg er i uke 5? Eller uke 4? emoticon  Burde jo vite det, men leste 2 forskjellige ting...


Hmm... Syns det der er skikkelig vanskelig selv, og har egentlig ikke funnet ut av det. Samme når man etterhvert skal oppgi graviditeten i måneder. Slenger meg på her og lurer =) (Kan hende det er lurt å starte en ny tråd med dette spørsmålet siden det er langt ned på denne tråden)
 


hensja skrev:


tuttelura skrev:
Hei hei dere, ny her, og er såå glad for det!!! Men et litt dumt spørsmål sikkert, blir litt forvirra av forskjellige nettsider; jeg hadde EL 15 eller 16 mai, og har regnet at jeg da 01/06 skal være ca 4+2. Men kalles det da at jeg er i uke 5? Eller uke 4? emoticon  Burde jo vite det, men leste 2 forskjellige ting...


Hmm... Syns det der er skikkelig vanskelig selv, og har egentlig ikke funnet ut av det. Samme når man etterhvert skal oppgi graviditeten i måneder. Slenger meg på her og lurer =) (Kan hende det er lurt å starte en ny tråd med dette spørsmålet siden det er langt ned på denne tråden)


Jeg vil si jeg er i uke 5 (er 5+2), Fordi vi er jo først 5 fulle uker når vi 5+6?!
Annet eksempel.... Uke 1... Man er vel 0+1 osv. helt til man kommer til uke 1.... Så da er uka på etterskudd og ikke på forskudd.... Skjønne den som skjønne kan :P
 
Nå har jeg lest litt rundt, og når man er 4+2, er man i 5. uke. Man er ferdig meg 4 hele uker, og har begynt på den 5. liksom. Men noen sider for oss gravide opererer med Uke 5 som 5+0 til 5+6. Men det er de færreste. Man må bare lese over hvis man feks ser på "uke for uke" -sider, så står det oftest hvordan de regner. Men offisielt ser det ut til at man er i uke 5 fra 4+0 til 4+6. Nullte uke eksisterer ikke, det kalles første uke fra 1. dag i siste mensen. (Unntak finnes selvfølgelig på noen nett-sider, men slik regner ikke legene). Så da svarer jeg meg selv
 
Back
Topp