5 uker til termin, når pakke fødebag, og kjøpe inn bleier/bind etc?

kristin_2016

Elsker forumet
Nå nærmer det seg med stormskritt, sist føda jeg ca 14 dager før termin og fødebagen var bare halvveis klar ;)

Når har dere tenkt å pakke fødebagen, og når skal dere kjøpe inn bleier ol?

Føler lissom det er litt tidlig ennå! Har dere satt inn bilsete/basen i bilen ol?

Pakka den ferdig i dag, men det er pga noe jeg tror er masrier som ikke gir seg :o

Jeg har begynt på pakking av bagen, og har kjøpt inn bind osv. Må bare få ting gjort, begynner å bli rastløs av å ikke ha ting i orden :)
Begynt på barnerommet denne uken også.. Og får gjort stelleplassen ferdig ila neste uke :) 34+5 forresten!

Skal pakke den i dag tenkte jeg. + gjøre klart senga osv som ble ferdig malt i går. Bilen skal støvsuges i morgen, så kan basen plasseres. Setet skal vi ha hos søstra til mannen i tilfelle hun må hente frøkna i barnehagen.
Planen er at alt skal være klart innen en uke nå, men soveplass og pakking fikses nå i helga. 3 uker til termin

4 uker til termin og baggen er pakket og bleier/bind er kjøpt inn :) basen og bilstol er også satt inn i bilen for noen dager siden. Så her er det meste klart :) liker å ha ting klart enn å stresse med ting i siste liten :)

Bagen er pakket og bleier kjøpt inn. Bind har jeg fra før. Tenker å sette inn basen når jeg får støvsuget bilen. Setet tenker jeg å ta med sammen med bagen når vi er klar for føden eller når det nærmer seg termin. Ev håper jeg pappaen klarer å ta det med om vi ikke rekker det. ;-)

Hadde det vært meg hadde jeg nok pakket den nå ja. Man vet jo aldri når (og hvor) en fødsel starter, og mannen her hadde aldri klart å få med seg rett ting på sykehuset :P Så ville nok ordnet den klar ;)

Har 4 uker til termin. Fødebagen er... nesten ferdig pakket. Litt småting igjen. Har fått litt bleier i hus (babypakkene) så har jo litt, vet jo ikke helt med størrelse.. Bind og sånt har jeg også kjøpt inn.
Ellers er det masse som gjenstår føler jeg, ting som å få senga til lille ferdig med teppetrekk osv... men håper jeg har litt tid på meg enda :)

Bagen er pakket. Har bleier fra pakkene, og skal kjøpe mer neste helg.
Noen ting mangler, men mye er klart :)

Fire uker til termin og alt er klart! Har vært det noen uker nå..
Bagen er pakket, bind og sykehustruser er kjøpt inn, lagt om til piggdekk på bilen, kladd i senga og søppelpose klar i bilen (for å slippe fostervann på madrass og sete).
Men bilstolen gidder jeg ikke stresse så mye med da, vil tro vi skal klare å få med oss den når fødselen er igang, ellers får gubben bare kjøre hjem å hente den før vi skal dra fra sykehuset, evt få barselsbesøket til å ta den med :-) Ordner seg alltids!

Tenkte å begynne denne helga, er 7 uker igjen. Bleier kjøpte jeg forrige helg, og bind har jeg vel fra før og så har de på sykehuset. Bil har vi ikke, så må gjøre klar vogna så mannen kan dra hjem og hente den :)

Ferdig med fødebagen vært det i 2 uker :p (siden uke 31)

Bilstolen tar pappaen i bilen når han henter oss

Jeg pakket bagen 1mnd før ca. Bind tenkte jeg faktisk ikke på, men de hadde masse på sykehuset. Kjøpte da jeg kom hjem ☺️

Kordan bind kjøper dere? Og sykehustruser - hvor får man kjøpt det? Trenger man d?

Er 32+0, så begynner nok her om 2 uker :) skal ha alt klart til jeg er 36+0 :)

Kordan bind kjøper dere? Og sykehustruser - hvor får man kjøpt det? Trenger man d?
Jeg har kjøpt libresse nattbind. Trengte ikke noe annet etter jeg kom hjem sist.
Mulig det er forskjell på sykehusene, men her trenger vi ihvertfall ikke ha med hverken bind eller truser på sykehuset, så det er evnt for bruk hjemme.

Tenkte jeg skulle begynne pakkingen snart. Fem uker igjen til termin, så må snart handle inn og pakke litt. Skal i alle fall skrive en liste over hva jeg må kjøpe som jeg ikke har i hus.
Forrige gang pakket jeg ikke før vi skulle inn på første overtidskontroll, og innser at det er litt stress å pakke når fødsel allerede er i gang:p

Litt over 6 uker til fødsel her. Så tenker å få pakka ferdig i løpet av uka nå. Greit med alt som er klart. Bilsetet får vi sette i bilen når vi drar til sykehuset tenker jeg. Bleier har jeg kjøpt da vi skal bruke tøybleier ;)

Back
Topp