5 uker på vei og vurderer sterkt sykemelding :/

snartmammatil2småtroll

Flørter med forumet
er som sakt over bare 5 uker på vei, men sliter mye med oppkast og trøtthet. dette er verre når jeg er på jobb/blir sliten. har ei jente på 13 mnd som jeg i ukedagene ikke har overskudd til og ta meg av, da jeg bruker ettermiddagen og kvelden på å spy om jeg har vært på jobb..
i uka som var har jeg vært hjemme torsdag og fredag og da har formen vært noe bedre. men fortsatt kvalm, men jeg kan iallefall leke litt og gi jenta mi mat uten å ha bøtta ved siden av....

har snakka med sjefen og, men siden jeg jobber i barnehage er det lite tilrettelegging som nytter. dette er helt nytt for meg, da jeg var i topp form i forje svangerskap...

så what to do? kan jeg sykemelde meg med god samvittighet, eller burde jeg prøve litt til?
setter pris på synspunkter her :)

jeg syns du helt klart skal lytte til kroppen din gjøre det du føler er best. Du har tross alt jenten din hjemme som også er en fulltidsjobb, og jeg tenker det er logisk og heller prioritere det overskuddet du har til henne enn til jobben din når du er slik som du er. Heldighvis varer bare kvalman fram til uke 12 som oftest og da er det ingenting i veien for at du kan begynne igjen i jobb fullt visst helsen tillater det:) Du skal ikke være redd for å be om sykemelding når du føler selv at du trenger det.
Håper formen din straks blir bedre og sender deg en varm klem. :3some

Jeg kjenner meg veldig godt igjen i din situasjon..forrige graviditet var jeg ikke kvalm en dag,og var lite borte fra jobb.

Denne gangen har jeg vært helt elendig form,kvalm(kaster opp en del),trøtt og ikke noe overskudd.Jeg jobber også i bhg og i samråd med min lege blei jeg sykemeldt forrige uke(etter å gjentatte ganger ha spydd på jobb og hjemme).

Så jeg syns du burde lytte til din egen kropp,hvis du sliter deg ut nå i begynnelsen er det ikke sikkert du holder ut så lenge på jobb...Også er det noe alle vi som jobber i bhg veit at denne tida er den tyngste å jobbe i bhg,men av å påkledning osv..jeg valgte å sykemld meg nå,også håper jeg å komme tilbake på jobb rett etter jul og målet er å klare å jobbe fulltid fram til sommerferien(fra mai og uttover er det jo en drøm å jobbe i bhg) ;)

Håper du ihvertfall finner ut hva som funker for deg,du skal jo ha energi til jenta di å,hu er tross alt viktigere enn jobben :)

Back
Topp