5 uker og snart 4 dager siden bæsjebleie

Så lenge babyen får morsmelk så er sjansene for forstoppelse veldig små. Ville ikke vært så bekymret :) se det an noen dager til. Mange babyer som får morsmelk har bare avføring en gang i uken. Mens noen har etter hvert måltid :)

Vi har hatt bæsjebleier etter hvert måltid siden fødsel [emoji28] Den siste uka har de faktisk kommet sjeldnere, men har ikke opplevd en hel dag uten enda.
Antar at det er pga at vi er i utviklingstrinn 1, siden fordøyelsen (og mer) endrer seg da [emoji4]
Babyen vår er 5,5 uker og får bare morsmelk [emoji4]

Jeg trodde først at det var over fem uker siden sist du hadde en bæsjebleie, og syntes det var helt sykt at de over mente det var normalt [emoji85][emoji85] men nå som jeg leste tittelen igjen skjønner jeg mer! De sier jo at barn som fullammes ikke kan bli forstoppet, så det er nok normalt. Min eldste bæsjet omtrent ikke i den alderen, og det kom av melkeproteinallergi. Var ikke plaget med magen etter at jeg kuttet ut melk. Tviler på at det er tilfellet hos deg altså, jeg bare nevner det hvis dere får mer magetrøbbel fremover :)

Helt normalt.. på vår snuppe skifta vi bleie pga hun hadde bæsja, aldri pga masse tiss... det ga seg rundt 5 ukers alderen, da bæsja hun bare 1-2 ganger om dagen:)

Kan gå 1 uke mellom hver bæsj med mm [emoji3] ikke fortvil- helt normalt [emoji3]

Vår drikker både mm og mme ca 50/50 fordeling. Hun er 7 uker og bæsjer 1-2 ganger om gangen. Da hun plutselig ikke hadde bæsjet på 1.5 dag så ble jeg litt bekymret for forstoppelse for hun var litt urolig den dagen. Oh jeg var vant til at hun bæsjet hver dag. Spurte helsesøster og fikk tips om maltekstrakt for å få i gang systemet. Vi blandet en halv teskje i flasken hennes og hun bæsjet etter den matingen. Om det var dags for å bæsje eller om det var maltekstrakt vites ikke [emoji1] hør med helsesøster om tips hvis du er bekymret

Her bæsjes det fortsatt 24/7 og hun nærmer seg 7 uker.. Får kun mm. Hun bæsjer før mat, mens hun spiser, når hun er ferdig å spise, når hun nyser/hoster, en time etter hun har spist, en time før hun blir sulten osv:rolleyes: synes snart det burde roe seg! Evt fordeles ut litt til deres babyer som sliter med sjeldnere avføring, for her har vi sprengt bleiebudsjettet:hilarious:

Back
Topp