5 småtroll

Jippi

kommende tobarnsmor :)
Stemte bv sitt kinesisk fødekart på deg? :)

Gullet født 10.04.12 på termin
Ny termin 03.02.14

Ja, det stemte forrige gang, og sier gutt denne gangen! Spennende å se:)

<3 Jente April 2012
Termin med nr 2: 5. Februar 2014

Både ja og nei... Stemte ikke sist... Eller, må sjekke...
Ønsker ikke at det skal stemme nå... Hehe... Ønsker meg en gutt til... Men i følge kartet blir det jente...

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Har sjekka... Og hvis jeg leser det riktig har det stemt på bare 1 av 5... Og det var nr 4...

Da ble jeg gravid et par mnd etter at jeg ble 29... De andre gangene har jeg blitt gravid før jeg har bursdag, men samme år... Så litt vanskelig å si om jeg da skal regne med alderen jeg er i den mnd jeg ble gravid, eller om jeg skal regne med alderen jeg blir det samme året... Hvis jeg regner med alderen jeg BLIR, så har det stemt på flere...

Har sjekka... Og hvis jeg leser det riktig har det stemt på bare 1 av 5... Og det var nr 4...

Da ble jeg gravid et par mnd etter at jeg ble 29... De andre gangene har jeg blitt gravid før jeg har bursdag, men samme år... Så litt vanskelig å si om jeg da skal regne med alderen jeg er i den mnd jeg ble gravid, eller om jeg skal regne med alderen jeg blir det samme året... Hvis jeg regner med alderen jeg BLIR, så har det stemt på flere...

Hehe. Så artig. Jeg har tatt alderen på det jeg er da hun ble unnfanget og ikke alderen jeg blir. Så det er nok bare overtro :(

Gullet født 10.04.12 på termin
Ny termin 03.02.14

Jeg har funnet ut at det ikke blir riktig å bruke babyverdens fødekart, fordi kineserne bruke lunar-regnemetode på år og alder. Kartet er som jeg kan se noenlunde nøyaktig i forhold til det originale, men det originale blir lest av annerledes. Feks. så sier kartet at jeg skulle ha jente med førstemann og gutt med andremann. Det ble motsatt. Om jeg derimot følger lunaralderen min og måned for unnfangelse, stemmer kartet. Altså, det hele er jo i bunn og grunn gammel overtro uansett, men er jo noe med å bruke kartet slik de gjorde, med deres måte å regner måneder og alder, om man skal bruke det ;)

Termin 26. februar <3
Taster fra mobil med app'n :)

Back
Topp