5 om dagen

• Trådstarter Trådstarter **SunFlower**
  • Opprettet Opprettet
S

**SunFlower**

Guest
Spiser du og barna 5 om dagen? Hva er favoritten?

Ja grønnsaker (3). Men de to med frukt er værre - ingen er noe glad i frukt. Sjuåringen spiser gjerne druer og litt eple. Jeg kan spise eple eller banan, men da spiser jeg pris jeg bør ikke fordi jeg egentlig har lyst på...

Ja, i hverdagen gjør vi det. :) det serveres frukt, grønnsaker og/eller bær til alle måltid i bhg. Og vi har det til middag 6 dager i uka :)

Prøver spise 5 om dagen. Blir mest frukt. Nå er klementiner favoritten :D

Ja, blir mer enn 5 om dagen her. :)

Prøver, og tror vi klarer det. Men ungene er sære i matveien så blir mye det samme, minsten spiser det meste av frukt, mest klemrntiner nå. Agurk, paprika, gulrot og tomat. Eldste spiser helst eple, agurk og gulrot. Vi spiser noe grønnsaker til alle måltider, og det er fem daglig

Mer enn 5 her...favoritten min er bær. Sønnen sin favoritt er epler og gulrøtter

Ja blir en god del iløpet av dagen :D
til middagene varierer vi veldig i forhold til hva vi finner i butikken og liker å prøve nye grønnsaker :)
til frukt går det mest i appelsin, eple, banan, pære og kiwi ;)
De har ikke så mye forskjellig på lokale coop dessverre så må reise et stykke for andre ting :)

Nja....er flink til å spise grønnsaker (favoritter: brokkoli, gulrot, løk, sjampinjong) men verre med frukt....spiser dessverre lite av det. Akkurat nå spiser jeg mer enn vanlig siden jeg elsker mandariner :-D

nei.. siden jeg er alene blir det liksom ikke spist opp før det blir dårlig ;/ orker ikke dra på butikken hver dag - blir mye unødvendig av det + at æ har ikke bilen min her :(

Det blir nok 5 om dagen. Det blir stort sett agurk, tomat og paprika på skivene. Så går det mye klementiner, druer, epler, bananer, pærer, kiwi og meloner utenom. For ikke å snakke om salat eller grønnsaker hvertfall til middag og gjerne kvelds også.

Prøver, men blir ikke hver dag nei

Ja, minst fem porsjoner hver dag. Mest grønnsaker. Begrenset mengde frukt da jeg ikke kan ha for mye av det til hvert måltid. Elsker frukt og grønt, heldigvis. Gutten min er mye mer begrenset i matveien, så for hans vedkommende er det mest frukt og noen få sorter grønnsaker.

Jeg gjør ikke, men ungene og mannen gjør stort sett :) i allefall 3-4 forskjellige sortert :)

I dag var det blåbær, klementin, erter og brokkoli

Back
Topp