5 mnd kontroll

Anna•

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Mailykke <3
VIP
Himmelbarn
Marsboerne2017
Her kan de som ønsker å dele- legge inn vekt, høyde og hodeomkrets pluss reaksjon på sprøytene fra 5 mnd kontrollen.
Og selvfølgelig annet relevant for kontrollen.

Lykke til på kontrollen :)

Begynner bare jeg :)

Vi var på kontroll den 8. og snuppa var da 5620g, 60,5 cm lang og 38,5 cm rundt hodet :)
Sov nesten hele dagen etter vaksinen, var bare oppe 3-4 ganger og var blid og fornøyd -helt til hun så pappan! Da begynte hun å HYLSKRIKE! Det var han hun så på når begge vaksinene ble tatt, lurer på om hun trodde det var pappa som var "slem" med henne ;)
Feberen kom snikende på kvelden og forsvant igjen før lunsj neste dag :)
Hele den vonde opplevelsen ble glemt fort, for når pappa kom hjem fra jobb var det bare smil og latter igjen som vanlig :)

I dag har vi vært på 5 mnd kontroll. Lillegull er 7.295 gram og 67 cm lang .
Hoftene så bra ut og alt var i skjønneste orden. Fikk skryt av at hun var veldig sterk for alderen. Hun viste frem de to tennene hun har fått og så fikk vi info om tannpuss og mat:)

Skrek når sprøytene ble satt, men det var fort glemt heldigvis. Vi får se hvordan det utarter seg ila kvelden. Ingen tegn til ubehag nå hvertfall. Alt som vanlig her.

Snuppa var til kontroll mandag sist uke. Da var hun 6470g, 62cm lang og 42cm rundt hodet.
Vokser seg fint etter kurven sin :)

Hun slet med fremmedfrykt da, så mye gråting iløpet av tiden på helsestasjonen. Ble ikke bedre av sprøytene. Hylgrining som ble raskt trøstet av mamman :)

Hun hadde det helt fint resten av dagen, men iløpet av natten og morgenen ble hun varm og slapp og sov mye de 2 neste dagene. Hun fikk en tann iløpet av de dagene, så feberen kan ha kommet av det også.

Her henger vi en måned etter, og var på 4 mnd i dag :p
6520 gram og 66 cm. Han har gått ned 90 gram siden 3 mnd kontrollen :/ Men han er jo blid og fornøyd, sover godt osv. Så hadde ikke sett den komme... Men HS sa vi bare skulle gi fast føde og amme når han ville ha, så hun virket ikke særlig bekymret. Håper det går seg til i alle fall..

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi var på 5mnd kontroll i går:) Lillegutt er nå 8625g og 68cm lang! Stor og flott gutt. Han fikk veldig skryt for at han er sterk og flink motorisk, det gledet mammahjertet ♡ I fin form etter vaksina, sov en ekstra dupp i går bare :)

Vi var og på 5 mnd kontroll i går. Her er lillemor blitt 6325gr og 67 cm lang. Lang og tynn, men følger kurven sin flott!!

Sutra litt av første stikk og gråt litt ved andre, men roa seg fort. Var litt klagete i går kveld, men ellers fin form. Ikke noe klagete i dag, sitt blide selv igjen!!!

5mnd og 7dager i dag.
8620g (3830g født)
69cm (50cm født)
Begge stikkene skapte gråt, men roet seg kjapt da vi fant noe som snurret på kontoret til helsesøster.
Sovnet på trilleturen hjem, og sov 1,5 time etterpå. Har også hatt 30 min senere i dag. Så litt trøttere, og ikke like leken.
Spendt på om det blir feber slik som sist.

Vi skal på 5-mnds i slutten av mnd. Her i området har vi ikke 4 mndkontroll.

Veldig spent på utviklingen hans, må nesten ha et tippinnlegg denne gangen også:
5mnd:Lengde 69?-Vekt 7600?-Ho 43?
3mnd: Lengde 63,5 - Vekt 6880 -ho 42 cm
Født: 52,5 - Vekt 3810 -ho 37,8 (hoven gr. Vakuum)

Vi skal på 5-mnds i slutten av mnd. Her i området har vi ikke 4 mndkontroll.

Veldig spent på utviklingen hans, må nesten ha et tippinnlegg denne gangen også:
5mnd:Lengde 69?-Vekt 7600?-Ho 43?
3mnd: Lengde 63,5 - Vekt 6880 -ho 42 cm
Født: 52,5 - Vekt 3810 -ho 37,8 (hoven gr. Vakuum)
Vi har heller ikke 4 mnd kontroll.
Masse lykke til på kontrollen, blir spennende å se om du tippet "riktig":)

Vi har heller ikke 4 mnd kontroll.
Masse lykke til på kontrollen, blir spennende å se om du tippet "riktig":)
Takk for det, kjære deg :) Angrer meg for at jeg ikke veide han på helsestasjonen ved 4 mnd. Ble helt avglemt og dermed håpløst å gjette :p

Da var vi ferdige :)
69cm lang, 8690gr og 43 rundt hodet om jeg husker rett :D
Vaksine gikk bra :)
Stor, fin og flink gutt:)

Har dere begynt på 74 i klær enda?
Vi har ikke begynt enda, men tipper vi må starte innen en måned nå.

Vi bruker noe 62 enda, men i hovedsak 68 og 74 :) nameit syns jeg har plagg som er større i str enn f.eks cubus så det er de bodyene vi kan bruke i 62 enda :p hehe :)
Litt vemodig!
Jeg har merket at nameit er ganske lange også. Så blir en stund til vi er oppe i 74 der.

Jeg har merket at nameit er ganske lange også. Så blir en stund til vi er oppe i 74 der.

Kjenner jeg er glad for det egentlig, kjøpte to strømpebukser i ull, 1 bukse og body i ull/bomull og ei bukse i merinoull.. Det koster jo litt med dette ull-styret så kjøpte i 74 for da har vi forhåpentligvis til minst januar :p håper jeg.. Han er jo 69cm lang nå så :p

Back
Topp