5 mnd i dag!

Hanne79

Elsker forumet
Jaja, da var det vel på tide med en ny oppdatering fra denne tvillingheimen Jentene er 5 mnd idag, og jeg kan ikke huske at tiden noen gang har gått så raskt Hvis jeg lukker øynene kan jeg fortsatt føle den store magen og sparkene fra nurkene mine som ville ut litt før tiden

Hmmm... hva har skjedd siden forrige oppdatering? Jo, vi har hatt barnedåp, og det endte jo med hyling og spetakkel og overstimulerte unger... men det har dere jo hørt om allerede Men ellers faller mye på plass om dagen. Vi har funnet vår døgnrytme, og så lenge vi ikke avviker for mye har både jeg og jentene det bra Jentene våkner i 7-tiden og får mat. Dette tar ca 1 time, og etterpå sover de til 10-tiden. Herlig med de ekstra timene for mamman på morgenkvisten.

Videre går dagen jevnlig i mating, leking på gulvet og soving. De er ikke særlig samkjørte når det gjelder sovingen på dagen enda, men det er litt greit også, for da får jeg kost med en og en om gangen. Har kjøpt meg sovevogn av Knerten som skal stå på verandaen (bor i blokk i 2. et.) så jeg håper det blir litt mer styr på sovinga da. De sover veldig godt i vogna når vi er ute og går, men bekkenløsningen min er faktisk blitt verre igjen den siste mnd, så det er ikke så mye vi får gått.

I 7 tiden bader vi i Tummytuben og avslutter kvelden med litt babymassasje og et siste måltid før natta. Vi har begynt med grøt, og jentene spiser som bare det. Jeg lager nå en hel porsjon risgrøt som de deler. En skje annen hver gang der de sitter i vippestolene sine Etterpå drikker de ca 150 ml med melk De sovner i 8 tiden, helt av seg selv, og sover til 7 neste morgen Det at de sover hele natten kom av seg selv etter jentene fikk eget rom for bare noen dager siden. Men de deler fortsatt seng, og sover fortsatt ved siden av hverandre og ikke i hver sin ende. Så herlige der de ligger og søker etter hverandre

Det er sjeldent de har mageproblemer lenger, og når det drøyer med avføringen får de hjemmelaga sviskeavkok. Néstle sin funker ikke på jentene mine, men når de får hjemmelaga kommer effekten innen noen timer

Motorisk følger de termindatoen sin. Dvs at de ligger nesten 2 mnd etter, og i følge fysio var dette å forvente det første leveåret. Men det er blitt flinke. Løfter beina rett til værs, magemusklene er sterke, og begge holder hodet sitt oppe når de ligger på magen

Ellers pumper jeg enda, men begynner å bli drittlei for å si det mildt I tillegg blir det mindre og mindre melk for hver pumping. Så nå pumper jeg 4 ganger i døgnet, også får de få den melken som kommer. Resten får bli erstatning. Er egentlig utrolig stolt over meg selv for at jeg klart å holde begge jentene med MM helt frem til nå De har aldri tatt puppen skikkelig, så det har vært pumping fra dag 1 her i gården.

Har selvfølgelig et spørsmål på lur denne mnd også. Når kan jeg begynne å gi dem kopp i stedet for flaske. Er bare så lei den vaskinga og steriliseringa av flaskene og smokkene

Vel, det var alt for denne gangen.... ny oppdatering følger om en mnd

Alltid kjekt å lese innleggene dine!!

Til spørsmålet ditt..
JR fikk mm av kopp allerede på sykehuset han
[8|]

ååå...så spennende det er å lese om tvillingene dine!
Kjempeflott at du vil dele dette med oss Hanne79!![:D]

Høres ut som dere har fått et flott "system" på rutinene, og det er kjempebra! Kan tenke meg det er action å holde styr på to stk, så man må vell ha en del kustus vil jeg tro![;)]

Og må legge til at JEG ER HELT IMPONERT over at du har holdt de med mm helt til nå!!!
Og ikke minst når du må drive å pumpe, helt utrolig, du er VIRKELIG en super mamma, og en smule sta også tenker jeg siden du ikke har gitt opp!!![;)] Jeg har pumpet meg to ganger for jeg skulle til kiropraktor for bekkenet mitt, og det er DRITTKJEDELIG!!! Hater det, og orker ikke gå ut før jeg er ferdig med pupping, for det er så kjedelig!! Heldigvis suger han her pupp da... eller så vet ikke jeg! hehehe

Jenta mi tok aldri flaske hun (sikkert pga. at jeg ikke prøvde med henne heller[:)]).... men hun drakk av kopp fra hun lå på sykehuset! Det er ingen fare, men må jo skylle den i kokende/varmt vann da, slik som med flasker....

Hvor store er gullungene dine blitt nå da??

Klem MoniQ

ORIGINAL: ~Fiorelina~

Tusen takk, og der kom jeg på at jeg har helt glemt å svare på meldigen din... *løper til telefonen*

Til spørsmålet ditt..
[8|]

Ikke sånn kopp, men sånn tutekopp med håndtak på. Sånn som du må suge litt på liksom, med flat tut.

ORIGINAL: Hanne79

Tusen takk, og der kom jeg på at jeg har helt glemt å svare på meldigen din... *løper til telefonen*

Til spørsmålet ditt..
[8|]

Ikke sånn kopp, men sånn tutekopp med håndtak på. Sånn som du må suge litt på liksom, med flat tut.

Sånn jeg har sett så er iallefall Avent sine anbefalt fra 6 mnd.. men er det kansje ikke korrigert [8|]?

ORIGINAL: Chill24

Hvor store er gullungene dine blitt nå da??

Har ikke målt dem idag, var på helsestasjonen med fysio, men orket ikke veie dem fordi vi skal på 5 mnd kontroll neste uke. Men regner med at Norah er rett over 5 kg og Mathilde rundt 6 kg. Begge er rundt 60 cm. De bruker fortsatt str 62... hehe.... Var på fysio i dag med ei som har en gutt som er født 1. desember, altså noen dager etter jentene mine, men til termin da. Han var rundt 9 kg.... Enorm i forhold til småjentene mine, hehe.

Sånn jeg har sett så er iallefall Avent sine anbefalt fra 6 mnd.. men er det kansje ikke korrigert [8|]?

hmm... jeg får ta meg en tur i butikken å kikke.

Har ikke målt dem idag, var på helsestasjonen med fysio, men orket ikke veie dem fordi vi skal på 5 mnd kontroll neste uke. Men regner med at Norah er rett over 5 kg og Mathilde rundt 6 kg. Begge er rundt 60 cm. De bruker fortsatt str 62... hehe.... Var på fysio i dag med ei som har en gutt som er født 1. desember, altså noen dager etter jentene mine, men til termin da. Han var rundt 9 kg.... Enorm i forhold til småjentene mine, hehe.

Hehehe....kan tenke meg de ble litt forskjell da ja! Men de vokser jo tullene dine da!
Ser så friske og flotte ut atte![:)]

Koselig å høre fra dere[:D][:D] Jeg er også kjempe inponert over at du gir mm til jentene dine ennå.. Nydelige jenter[;)][;)][;)]

Kjempekjekt å lese hvordan det går med dere! [:D]
Er kjempeimponert over deg, du er jo den supermammaen!! Kjempebra at du har holdt dem med morsmelk helt til nå!! [:D] Det skal du ha all ære for!
Å jentene dine er jo bare SÅÅÅ søte! Skikkelige sjarmtroll!! [;)]

Dette var gøy å lese [:D] Helt utrolig at du har klart å gi MM så lenge!!!! En kjempejobb!!!
Du har ALL GRUNN til å være STOLT av deg selv ja!

Sååå heeerliiige jentene dine høres ut!!![:D]
Skikkelig super mamma er du og- to barn med rutiner og morsmelk!!![8D]
Her har vi ikke fått inn ordentlige rutiner på minsten i det hele tatt,nesten...
Ang slik tutkopp,så begynte vi med det ved 6mnd'ers alder- mener du får de fra 4mnd'er!
Prøvde den på melk,men syns ikke noe om det- så ble vannkopp...
Ellers er det no kigrun like mye vasking/sterilisering med kopp![8|]

Hei Hanne79 !

Så koselig at du kommer innom å deler med oss.
Jentene vokser opp og blir enda penere ser jeg.
Må si jeg er også imponert over at du har gitt mm så lenge.  Når jeg hører slikt så er det ganger jeg angrer på at jeg ikke prøvde å amme lengre. Hadde jo ikke mer enn noen dråper melk så det hadde nok ikke funket så bra forde, men...
Prøvde noen uker da jeg fikk Christian, men 30 ml var det meste jeg fikk til da jeg pumpa. Og det bare to ganger om dagen. Resten var vel 10 ml. Så gutta her har fått mme fra de var tre dager gamle. Og sef. den lille mm jeg hadde pumpa, men etter noen uker blir det bare slit isteden for kos.

Grattis med vel overstått barnedåp. Flotte bilder du hadde lagt ut.

Syntes det er så koselig at du holder deg til oss. Minner deg på å legge ut bilder av jentene på januarbarna mnd for mnd. Morsomt å følge med på utviklingen.

Klemmer fra meg

Back
Topp