5 mnd gammel baby og jobb

hoppedusa

Gift med forumet
VIP
Aprilbarna`15
Jeg skal begynne å jobbe i midten av august, da er vesla nesten 5 mnd. Blir borte 2 X 4 timer. Jeg fullammer nå.

Jeg er veldig usikker på hvordan jeg skal gjøre det. Skal jeg bruke sommeren til å pumpe slik at de har MM på flaske. Skal vi gi grøt. Skal vi gi MME istedet.

Gubben kan komme bort med henne, men blir kjedelig/slitsomt for han å kjøre bort 2 ganger i uken.

Vil egentlig ikke gi flaske, men må nesten gi etter for den muligheten.

Noen som har erfaring?

Vi brukte flaske med mme de timene jeg var borte. Syns det ble alt for mye pes med pumpinga.

Du jobber 4 timer to ganger i uken?
Ville sett om baby tar flaske, hvis barnet gjør det ville jeg bedt pappaen gitt flaske med mm mens du var borte. Det er jo bare snakk om to flasker i uka.

Jeg begynte å jobbe litt da eldste var 2,5 mnd. En dag i uka (fredag) var jeg borte 3 timer og annenhver onsdag 1,5-2 timer, og han spiste annenhver time så han fikk da ei flaske av pappaen eller mormoren.

Vi brukte flaske med mme de timene jeg var borte. Syns det ble alt for mye pes med pumpinga.

Gikk det greit? Måtte babyen vennes på MME?

Du jobber 4 timer to ganger i uken?
Ville sett om baby tar flaske, hvis barnet gjør det ville jeg bedt pappaen gitt flaske med mm mens du var borte. Det er jo bare snakk om to flasker i uka.

Jeg begynte å jobbe litt da eldste var 2,5 mnd. En dag i uka (fredag) var jeg borte 3 timer og annenhver onsdag 1,5-2 timer, og han spiste annenhver time så han fikk da ei flaske av pappaen eller mormoren.

Ja 4 timer to ganger i uken, pluss 1 time (som ikke er noe problem).

Hvordan gjorde du det med pumping? For å ha nok melk?

jeg jobba litt fra min var 5mndr og fullamma. pumpa litt og hadde mme. min var/er ikke så gira på flaske eller mme enda, drikker bare litt vann og ho er 9mndr.. her kommer dem bort med babyen min 1gang pr gang jeg er på jobb.. så begynn å tren på flaske/tutkopp sånn at du vet babyen klarer fint å drikke mens du er borte. :) ellers går det veldig fint og det går nok veldig bra for deg/dere også :) mine 2 eldste hadde aldri noen problemer med å ta flaske eller drikke mme i tillegg til mm..

Ja 4 timer to ganger i uken, pluss 1 time (som ikke er noe problem).

Hvordan gjorde du det med pumping? For å ha nok melk?
Jeg sleit litt med produksjonen, så jeg begynte å pumpe hver kveld (ca en time etter amming ved legging). Så hadde alltid i fryseren.
Men ellers så kan du jo alltids pumpe når du kommer hjem, for da har du jo "hoppet over" er måltid som er gitt på flaske.

Kan du ikke bare begynne å pumpe og fryse ned melk nå? Det holder seg i 6 måneder i fryseren.
Og test om baby tar flaske på forhånd.

Jeg var borte første gang minsten var 6 uker. Han fikk da mme. Null problem :)

Syns att 2 ganger i uken e ju ikkje mye før å gi flaska. Værre å køra bort då.

Back
Topp